۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۵:۵۲
تشدید نظارت‌ ها تمایل به خرید خانه‌ باغ‌ ها در گلستان را کاهش داد
فعال بازار املاک:

تشدید نظارت‌ ها تمایل به خرید خانه‌ باغ‌ ها در گلستان را کاهش داد

گرگان- آریان‌فر، کارشناس مشاور املاک گرگان گفت: تشدید گشت‌های نظارتی برای ممانعت از تغییر کاربری و ساخت وسازهای غیرمجاز در ماه‌های اخیر، سبب کاهش تمایل به خرید خانه‌باغ‌ها در گلستان شده است.

حمیدرضا آریان‌فر در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهارکرد: در هفته ها و ماه های اخیر شاهد تشدید فعالیت‌های نظارتی در حوزه مقابله به ویژه در خصوص تغییر کاربری در مناطق خوش‌آب و هوای گلستان هستیم.

کارشناس مشاور املاک گرگان افزود: در ماه های اخیر متولیان نظارتی بر اساس تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری مستقیم وارد عمل شده و دیواره ها و فنس‌ها را راسا و بدون حکم قضایی تخریب می کنند.

وی گفت: سخت‌گیری ها برای جلوگیری از تغییر کاربری و ساخت و سازهای غیرمجاز سبب کاهش قیمت اراضی زراعی واقع در مناطق ییلاقی و خوش آب و هوای استان شده، اما با این وجود رغبت و تمایل برای خرید دیده نمی شود.

آریان فر بیان کرد: در تعداد زیادی از روستاهای ییلاقی، ده‌ها حکم قلع و قمع از گذشته وجود داشت که اخیرا و پس از سال‌ها وقفه در حال انجام هستند.

کارشناس مشاور املاک گرگان اضافه کرد: در یکی دو سال گذشته شاهد کم بارشی و خشک‌سالی بودیم و کمبود آب برای این خانه باغ‌ها به یک‌چالش تبدیل شده بود.

وی ادامه داد: با وجود خوش بارشی در سال جاری و حل دغدغه کم آبی انتظار بر آن بود که بازار خریدو فروش زمین‌های کوچک افزایش یابد اما تشدید نظارت‌ها این مبحث را کن لم یکن کرد.

این کارشناس مشاوز املاک ادامه داد: بر اساس اظهارات تعدادی از همکاران در واحدهای روستایی در هفته های اخیر جنب و جوش و فعالیت دهیاران برای شناسایی تغییر کاربری های غیرمجاز بیشتر شده و کوچک ترین دست اندازی به جهاد و امور اراضی منعکس و با آنها برخورد می شود.

کد خبر: ۲۵۹٬۰۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha