بازگشت صنعت فضایی به ریل پیشرفت| پرتاب چند ماهواره تا پایان سال
وزیر ارتباطات مطرح کرد

بازگشت صنعت فضایی به ریل پیشرفت| پرتاب چند ماهواره تا پایان سال

وزیر ارتباطات اظهار کرد: در دولت سیزدهم پس از ۱۱ سال جلسات شورای عالی فضای مجازی به ریاست آیت الله رئیسی برگزار شد و سند ۱۰ ساله توسعه صنعت فضایی کشور سال گذشته به تصویب رسید.

به گزارش بازار، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، درباره توسعه صنعت فضایی در دولت سیزدهم گفت: توسعه صنعت فضایی به ریل پیشرفت خود بازگشته است. در دولت سیزدهم پس از ۱۱ سال وقفه؛ جلسات شورای عالی فضای مجازی به ریاست آیت الله رئیسی برگزار شد، همچنین سند ۱۰ ساله توسعه صنعت فضایی کشور سال گذشته به تصویب رسید.

زارع پور ابلاغ سند ۱۰ ساله هوافضا را از دیگر اقدامات موثر در توسعه صنعت فضایی کشور توسط دولت سیزدهم برشمرد و خاطر نشان کرد: در این سند، مسیر راه توسعه صنعت فضایی در بازه‌های زمانی یک‌ساله، دوساله و سه‌ساله در حوزه‌هایی چون ساخت ماهواره، ایجاد زیرساخت‌ها، توسعه ایستگاه‌های زمینی تا پرتاب ماهواره در لایه‌های مختلف ترسیم شده است.

وی در ادامه بیان کرد: سند توسعه صنعت فضایی کشور قدم به قدم در وزارت ارتباطات در بخش های گوناگون اجرایی می‌شود و در حوزه تثبیت پرتاپ‌گرها و ساخت ماهواره اتفاقات خوبی صورت گرفته است.

وزیر ارتباطات این خبر را هم داد که تا پایان سال چند رویداد فضایی را شاهد خواهیم بود.

زارع پور عنوان کرد: تمام فعالیت های فضایی با هماهنگی شورای عالی فضایی است که دبیرخانه آن زیر نظر سازمان فضایی کشور است و تمامی فعالیت ها در حوزه فضایی، در قالب اجرایی شدن سند توسعه صنعت فضایی پیش می‌رود.

وزیر ارتباطات خاطر نشان کرد: با همدلی، هماهنگی و همراهی تمامی دستگاه ها عقب ماندگی هایی که در گذشته بوده و کم توجهی هایی که توسط دولت های قبل صورت گرفته به سرعت جبران خواهد شد تا جمهوری اسلامی ایران را به جایگاه شایسته خود برسانیم.

کد خبر: ۲۵۸٬۹۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha