۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲
چرخ‌ های تولید نباید متوقف شود/ حمایت دستگاه قضایی از تولید و اشتغال
دادستان کل کشور:

چرخ‌ های تولید نباید متوقف شود/ حمایت دستگاه قضایی از تولید و اشتغال

منتظری، دادستان کل کشور گفت: چرخ‌ های تولید نباید در کشور تحت هیچ شرایطی از حرکت باز ایستد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، حجت الاسلام «محمدجعفر منتظری» در برنامه رهیافت رادیو اقتصاد گفت: کشور امروز به لحاظ اقتصادی در یک شرایط خاصی بسر می برد چرا که تحت تحریم های ظالمانه، فشارها و محدودیت های بین المللی قرار گرفته است.

وی اظهارداشت: ملت رشید، بزرگ و فهیم ایران اسلامی در طول سال ‌های متمادی نشان داده که تحریم ‌ها و فشارها نمی‌ تواند آن‌ ها را از پا در آورد.

دادستان کل کشور گفت: به یقین تمامی مسئولان امر و دستگاه ‌های حاکمیتی وظیفه دارند در برابر این حرکت مذبوحانه دشمن قدم به میدان بگذارند و با همه توان به مبارزه برخیزند.

وی افزود: شعار راهبردی سال ۹۹ از سوی مقام معظم رهبری به نام جهش تولید تعیین شده است.

منتظری بیان داشت: شرایط اقتصادی به گونه‌ ای که بازار مسائل مختلف اقتصادی اعم از تولیدات، صنایع، کشاورزی و نظایر آن بایستی مورد حمایت و اهتمام مسئولان امر قرار گیرند تا چرخ‌ های تولید آن گونه ‌ای که شایسته این ملت است به چرخش درآید.

وی ادامه داد: دستگاه قضایی مسئولیت اقتصاد کشور را عهده دار نیست اما در کنار دولت که مسئول اقتصاد کشور است می ‌تواند به دولت کمک کند.

دادستان کل کشور گفت: قوه قضائیه می‌تواند پرونده‌ های مراکز تولیدی یا مدیران اقتصادی را به گونه ‌ای ساماندهی کندکه اثر منفی روی تولید نداشته باشد و هم می ‌تواند حلقه ربطی بین دستگاه‌ های تولیدی، کارخانجات صنعتی و بخش‌ های مختلف اجرایی باشد.

وی افزود: دادستانی کل کشور به لحاظ جایگاه، وظایف و مسئولیت‌ های که دارد هم در حوزه بانک ‌ها به عنوان عضوشورای پول و اعتبار و هم در بخش‌ های دیگر می‌ تواند تاثیر گذار باشد باید عزم خود را بیش از هر زمان دیگری جزم و اهتمام لازم را در این زمینه داشته باشد.

منتظری بیان داشت: لازمه این کار اینکه ارتباط مستقیم با مراکز تولیدی و صاحبان صنایع در سطح کشور داشته باشیم.

وی ادامه داد: نکته دیگری که باید مورد اهتمام جدی قرار گیرد اینکه اکثر کارخانجات در کشور به لحاظ تامین مالی و معوقات بانکی مشکلاتی دارند که باید به آنان کمک کرد.

دادستان کل کشور گفت: به هیچ وجه نباید گذاشت چرخ کارخانجات و مراکز تولیدی به سبب بدهی به بانک ‌ها متوقف شود.

وی افزود: طبق آخرین مصوبه شورای پول و اعتبار بانک‌ ها به هیچ وجه نباید در راستای مطالباتی که ازصاحبان صنایع و مراکز تولیدی دارند اگر احیانا این واحدها را توقیف یا تملک کردند نباید خدشه‌ای در روند تولید و اشتغال آن ‌ها اتفاق بیفتد.

منتظری اظهارداشت: هر صاحب صنعت و مدیر تولیدی چنانچه مشکلی داشته و به بانک مراجعه کرده اما بانک مساعدت نمی کند حتما به مراجع قضایی (دادستان ها و دادگستری ها) مراجعه و موارد را منعکس کند.

وی ادامه داد: اگر بانک ‌ها تخلف کرده باشند به یقین با آنان برخورد قانونی خواهد شد.

دادستان کل کشور گفت: آنچه در توان دستگاه قضایی باشد در این شرایط حساس مصروف خواهد داشت که از تولید و کارخانجات حمایت و مساعدت جدی کند.

وی افزود: اجازه نخواهیم داد این مشکلات موجب تعطیلی کارخانجات، تولید و بیکاری کارگران شود.

کد خبر: ۲۵٬۸۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha