۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۹
بانک بارکلیز انگلیس ۹۰۰ کارمند خود را اخراج می‌کند

بانک بارکلیز انگلیس ۹۰۰ کارمند خود را اخراج می‌کند

رویکرد کاهش نیرو و شعب بانک‌ها در انگلیس همچنان با سرعت ادامه دارد و در تازه‌ترین مورد بانک بارکلیز انگلیس اعلام کرد نهصد نفر از کارکنان خود را اخراج می‌کند.

به گزارش بازار، اتحادیه کارکنان در انگلیس اقدام بانک بارکلیز را در آستانه سال نو میلادی به منظور منفعت طلبی و سود بیشتر مدیران این بانک، شرم آور دانست.

بانک بارکلیز، اما می‌گوید با اقداماتی که برای ساده سازی اجرای عملیات بانکی به ویژه بانکداری الکترونیک انجام داده میزان مراجعه مشتریان به شعب بانک‌ها کاهش یافته است و شرایط و صرفه اقتصادی ایجاب می‌کند نیروهای مازاد تعدیل شوند.

مدیر اجرایی بانک بارکلیز پیش‌تر گفته بود این بانک تلاش کرده با ماشینی کردن فرآیندها، افزایش بهره وری و تخصیص موثر منابع به سود بیشتر برای سهامداران دست یابد.
بانک بارکلیز در سال‌های اخیر حدود دویست شعبه خود را تعطیل کرد و مدیرانش می‌گویند هم اکنون حدود ۱۰ درصد از عملیات بانکی مشتریانش به صورت حضوری انجام می‌شود. بانک بارکلیز هم اکنون بیش از ۲۲ هزار کارمند دارد.

بانک بارکلیز ممکن است با افزایش سود رضایت سهامداران را جلب کند، اما مشتریان این بانک به ویژه افراد میانسال و سالمند می‌گویند دریافت خدمات حضوری بانکی از شعب این بانک و همچنین دور بودن شعب به علت برچیدن تعدادی از شعب این بانک، آنان را از این بانک دلسرد کرده است.

شارون گراهام، دبیر کل اتحادیه کارکنان در انگلیس هم گفت: بارکلیز به شکلی شرم آور مشاغل خود را کاهش می‌دهد تا سود هنگفت خود را افزایش دهد. این یک بانک بزرگ ثروتمند است که در مسیر کسب سودهای چشمگیر بیشتر به قیمت قربانی کردن کارکنانش است.

بر اساس گزارش‌های رسمی منتشر شده در انگلیس بانک بارکلیزسود پیش از پرداخت مالیات را برای سه ماه منتهی به سپتامبر ۱.۹ میلیارد پوند گزارش کرد که اندکی بهتر از پیش بینی تحلیلگران است، اما نسبت به ۲ میلیارد پوند در مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

بانک‌ها در انگلیس از چند سال پیش و با توسعه سریع بانکداری الکترونیک و آسان سازی انجام امور بانکی شمار شعب خود را کاهش می‌دهند و هر ماه تعدادی از شعب بانک‌ها در این کشور بسته می‌شود و البته شماری از کارکنان این بانک‌ها نیز اخراج می‌شوند.

هنوز آماری از مجموع شعب بانکی بسته شده در این کشور ارائه نشده است، اما تقریبا هر ماه ده‌ها شعبه بانک در این کشور بسته می‌شود.

تازه‌ترین گزارش‌ها از تعدیل دو هزارو پانصد نیرو در یکی دیگر از بانک‌های انگلیس به نام لویدز حکایت دارد.

دو روز پیش نیز بانک انگلیسی نت وست انگلیس اعلام کرد ۱۹ شعبه خود را در مناطق مختلف این کشور تعطیل می‌کند. با تعطیلی شعب این بانک صدها کارمند این بانک‌ها نیز بیکار می‌شوند.
پیشتر هم بانک سنتندراز بسته شدن ۱۱۱ شعبه خود خبر داده بود.

تعطیلی صدها شعبه بانک‌های نت وست، بارکلیز، رویال بانک اسکاتلند، اچ. اس. بی. سی در انگلیس هزاران نفر از کارکنان این بانک‌ها نیز بیکار شدند.

کد خبر: ۲۵۸٬۶۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha