۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶
ارز مورد نیاز برای واردات دارو به مقدار کافی دریافت کردیم
وزیر بهداشت:

ارز مورد نیاز برای واردات دارو به مقدار کافی دریافت کردیم

عین اللهی، وزیر بهداشت در حاشیه جلسه امروز هیات دولت گفت: شایع‌ترین ویروسی که الان افراد به آن مبتلا می‌شوند آنفولانزا است.

به گزارش بازار، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت در حاشیه جلسه امروز هیات دولت گفت: شایع‌ترین ویروسی که الان افراد به آن مبتلا می‌شوند آنفولانزا است. کسانی که علائم سرماخوردگی دارند، حتما از ماسک استفاده کنند.

وی افزود: ارز مورد نیاز برای واردات دارو به مقدار کافی دریافت کردیم. ۵ درصد بیمارانی که به خاطر بدحالی در بیمارستان بستری می شوند کرونا و ۹۵ درصد آنفلوآنزاست.

وزیر بهداشت گفت: کسانی که بیماری زمینه ای دارند حتما واکسن کرونا و آنفلوآنزا بزنند و حتما از ماسک استفاده کنند.

وی افزود: ماه‌های گذشته برای تهیۀ شیرخشک ارز به صورت ارز ترجیحی تخصیص پیدا می‌کرد اما حالا تولید نسبت به پارسال افزایش داشته، کمبودها به‌خاطر سطح قیمتی با کشورهای همسایه است که موجب قاچاق می‌شود.

عین اللهی تاکید کرد: تدبیری اندیشیده شده که از طریق سامانۀ تیتک به هر نوزاد تازه متولد شده و به هر کدملی شیرخشک اختصاص پیدا کند. در بحث اتباع نیز آنهایی که شناسه دارند می‌توانند شیرخشک را دریافت کنند.

وزیر بهداشت گفت: اگر طرح دارویار انجام نمی شد همین اتفاق شیرخشک و قاچاق اتفاق می افتاد. امسال با هماهنگی که با بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه صورت گرفته، طرح دارویار به خوبی پیش می رود.

کد خبر: ۲۵۸٬۶۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha