۴ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰
جزئیات مصوبات هیئت دولت برای توسعه کسب و کار
معاون وزیر اقتصاد تشریح کرد

جزئیات مصوبات هیئت دولت برای توسعه کسب و کار

دهنوی، معاون وزیر اقتصاد گفت: مصوبات جدید هیئت مقررات‌زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار راه گشای راه اندازی رونق و جهش تولید است.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، دهقانی دهنوی، معاون وزیر اقتصاد از دو نقش نظارتی دولت بر مجوزهای کسب و کار گفت و افزود: نظارت پیشینی دولت بر اساس شرایطی خاص از توان و شرایط کارآفرین حکایت دارد اما این نوع نظارت متقاضی مجوز را معطل می کند.

او به قسم دوم نظارت دولت پرداخت و گفت: در نظارت پسینی دولت شرایطی را معرفی و اعلام می کند که متقاضی راه اندازی کسب و کار تولیدی باید ابتدا شرایط آنرا داشته باشد. در نظارت پسینی تخلفات بیشتر است.

دهقانی دهنوی گفت: با توجه به اینکه سازمان حمایت از مصرف کنندگان بر کسانی که کالای با دوام ارائه می کنند، نظارت مستمر دارد، لذا مجوز نظارت پیشین حذف شد.

معاون وزیر اقتصاد گفت: استعلام ها از مراکز مختلف و دریافت مجوزهای صنفی تاکنون زمانبر و حضوری بوده است. در حال حاضر تعداد زیادی از مجوزهای دستگاه های مختلف به کمک پنجره واحد به صورت کاملاً الکترونیک انجام می پذیرد.

او افزود: پنجره واحد مجوزهای کشور به آدرس www.G۴B.ir در اجرا سیاست‌های دولت الکترونیک و شفافیت در فرایندهای اجرایی کمک بسیار بزرگی است. بر این اساس صدور تمامی مجوزهای رسمی کشور در حوزه‌های مربوط به کسب و کار از طریق درگاهی واحد انجام خواهد شد و ارباب رجوع دیگر نیازی به مراجعه به نهادهای متعدد و ارائه مکرر مدارک کتبی خود به دستگاه‌های مختلف نخواهد داشت.

علی فیروزی رئیس مرکز ملی بهبود محیط کسب و کار در گفتگوی تلفنی از سه مصوبه هیئت دولت در کاهش مقررات‌زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار گفت.

او افزود: بر اساس توافق انجام شده در جلسه هیئت مقررات‌زدایی، دولت مصوب کرد استعلام مجوز ها صنفی غیر حضوری انجام می شود.

او گفت: همچنین دو مجوز سازمان امور اداری و استخدامی کشور زمان، شرایط و مدارک مورد نیاز برای گرفتن مجوزها را کاهش داد.

فیروزی با اهمیت اینکه کاهش مقررات زدایی در یک نظام پیچیده صورت می گیرد، گفت: تاکنون کاهش مقررات‌ و مجوزهای کسب و کار در راه اندازی کسب و کار اثرگذار بوده است.  

کد خبر: ۲۵٬۸۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha