۳ تیر ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰
صادرات یک میلیارد دلاری مقاطع فولاد از آذربایجان شرقی
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی خبر داد

صادرات یک میلیارد دلاری مقاطع فولاد از آذربایجان شرقی

تبریز- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از پیش بینی صادرات یک میلیارد دلاری محصولات فولادی در سال جهش تولید خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی، حبیب امین زاده در جریان بازدید از شرکت آهن و فولاد جهان سپاهان با اشاره به اهمیت و ظرفیت بسیار بالای صنعت فولاد استان در ایجاد اشتغال و ارزآوری، گفت: چالش‌های پیش روی صنایع فولادی استان و توانمندی‌ها و ظرفیت‌های تولیدی این حوزه در جلسات ادواری با انجمن فولاد استان همواره مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد و در همین راستا مسائل مربوط به رفع موانع تولید و حل مشکلات صنایع فولادی و تبدیلی به صورت منظم بویژه در سال جهش تولید پیگیری می‌شود.

وی بر حمایت از ظرفیت بسیار بالای سرمایه گذاران بخش خصوصی در صنایع فولادی تأکید کرد و افزود: صنایع فولادی جز صنایع پیشگام و برتر استان در سال جهش تولید می‌باشد و با توجه به ضرورت عملیاتی شدن جهش تولید و میزان رشدی که داشته‌ایم، در سال جاری با تمام توان در جهت افزایش ظرفیت تولید حرکت خواهیم کرد و در همین راستا صادرات یک میلیارد دلاری در صنایع فولادی استان پیش بینی شده است.

امین زاده ادامه داد: سازمان صمت استان، در سال جهش تولید با برنامه‌های محوری ابلاغی در راستای رفع موانع تولید حرکت خواهد کرد و به همین منظور تأمین مواد اولیه واحدهای صنعتی و تداوم امر تولید در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: براساس دستورالعمل‌های قانونی طبق میزان ظرفیت تولید، پیگیر اختصاص سهمیه‌ها خواهیم بود.

رئیس سازمان صمت استان همچنین در خصوص تخصیص ارز برای خرید ماشین آلات و تجهیز واحدهای صنعتی اظهار داشت: از طریق هماهنگی‌های به عمل آمده وزارت صمت با بانک مرکزی، واحدهای صنعتی به منظور تخصیص ارز مورد نیاز باید اطلاعات تولیدی خود را در سامانه بارگذاری کنند.

کد خبر: ۲۵٬۸۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha