محصولات ایران ساخت، عامل پایداری صنعت و اقتصاد کشور
معاون علمی و فناوری رییس جمهور اعلام کرد

محصولات ایران ساخت، عامل پایداری صنعت و اقتصاد کشور

معاون علمی رئیس جمهور دستیابی به فناوری‌های صنعت پتروشیمی و تولید کاتالیست‌های (کنشگرهای) راهبردی را به همت یک شرکت دانش بنیان، اقدامی ارزشمند و ماحصل رویکرد دانش‌بنیانی کشور دانست.

به گزارش بازار، روح الله دهقانی در مراسم رونمایی از چهار محصول راهبردی یک شرکت دانش‌بنیان در حوزه پتروشیمی، این تحول فناورانه امروز کشور را حاصل عزم و اراده فعالان عرصه دانش، فناوری و نوآوری این سرزمین دانست و افزود: مردان و زنان اراده‌مند و با ایمانی در این کشور زیسته و حضور دارند که لذت زندگی را در زیر بار زحمات و تلاش مستمر برای اعتلای کشور می‌دانند. بار پیشرفت و تحول کشور بر دوش این بزرگ‌مردان و زنان بوده و مثلی هست که می‌گوید هرچه رقیب سرسخت‌تر باشد، مبارزه شیرین‌تر است. ایرانیان از دیرباز مردان و زنان میدان‌های دشوار بوده‌اند و به صورت ذاتی و ژنتیکی برای کارهای سخت و چالش‌آفرین توانمند هستند، به طوری‌که در راه روشن‌تر شدن افق آینده و مسیر پیش روی آیندگان با گام‌های مستحکم و اراده‌ای پولادین، از هیچ‌کوششی فروگذار نمی‌کنند. دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان از جمله این شرکت گواهی بر این مدعاست.

گوی اظهار داشت: از نکات مثبت این اقدام را می‌توان حرکت در مسیر توسعه محصولات در سایر حوزه‌ها همچون دارو و سلامت با استفاده از سرریز فناوری‌های حاصل از این حوزه دانست. این که این شرکت دانش بنیان توانسته است کاتالیستی را که به طور معمول با ۲۸ درصد نقره ساخته می‌شد با ۱۸ درصد نقره، اما با همان کارایی و کیفیت تولید کند نشان‌دهنده نقش مهم فناوری‌های راهبردی در ارتقای کارآمدی و بازدهی صنعت است. این امر یعنی ارزان شدن کاتالیست، آسان‌تر در دسترس قرار گرفتن آن و مقاوم شدن صنعت و اقتصاد کشور در رویارویی با شرایط خاص همچون تحریم.

دهقانی با بیان این که کاتالیست‌های تولید شده توسط این شرکت دانش‌بنیان، توانسته زمینه ساز ۳۰۰ میلیون دلار کاهش ارزبری و صرفه جویی ارزی شود، افزود: این موضوعی افتخارآفرین و یک تحول برای کشور است و امید دارم همان طور که جریان استفاده از فناوری در کشور پررنگ‌تر می‌شود، برخی از مدیران صنایع که صرفاً تا از جریان واردات و خارجی‌ها ناامید می‌شوند به تولید داخل و حمایت از فناوران داخلی روی می‌آورند نیز به این عرصه باور داشته باشند.

کد خبر: ۲۵۸٬۳۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha