۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۳
دریای سرخ فقط برای رژیم صهیونیستی ناامن است
مقام یمنی:

دریای سرخ فقط برای رژیم صهیونیستی ناامن است

معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن گفت: کشتیرانی در دریای سرخ برای همه کشورها غیر از کشتی ها رژیم صهیونیستی امن است.

به گزارش بازار، حسین العزی در شبکه اجتماعی «اکس» (توئیتر سابق) نوشت: قطعا صنعا بیش از دیگران نگران امنیت کشتیرانی در دریای سرخ است و بیشترین احترام را به منافع دیگران می گذارد و این موضوع را در گذشته ثابت کرده ایم.

وی اضافه کرد: کشتیرانی در دریای سرخ برای همه کشورها به غیر از کشتی های رژیم جنایتکار صهیونیستی امن می ماند.

العزی افزود: این نا امنی برای رژیم صهیونیستی تا زمانی که به تجاوز به کودکان و غیرنظامیان بی گناه در غزه پایان دهد، ادامه دارد.

رئیس پیشین شورای امنیت رژیم صهیونیستی گفت که موقعیت جغرافیایی یمن از موشک های آن خطرناکتر و یک تهدید راهبردی برای این رژیم است.

«گیورا آیلند» رئیس پیشین شورای امنیت رژیم صهیونیستی در گفت وگو با این شبکه افزود: یمن برای اسرائیل یک تهدید راهبردی است و چنانکه برمی آید، آمریکایی ها توجهی به این موضوع ندارند و ترجیح می دهند که وارد درگیری نشوند.

وی اظهار داشت: مشکل ما با یمنی ها این است که آن ها در دهانه جنوبی دریای سرخ قرار دارند و این مشکل بسیار بزرگتر و خطرناکتر از موشک های آن ها است.

آیلند اضافه کرد: مشکل بزرگتر زمانی است که یمنی ها تصمیم بگیرند که هر کشتی اسرائیلی را توقیف کنند. آیا از این پس بندر «ایلات» می تواند به فعالیت ادامه دهد؟

«جلال الرویشان» معاون نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن در امور دفاعی و امنیتی نیز گفت: آتش‌بس مربوط به غزه است و سخنگوی نیروهای مسلح نیز اعلام کرده که تصمیم ما برای بستن دریای سرخ به روی دشمن همچنان پابرجاست.

کد خبر: ۲۵۸٬۲۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha