۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۲
بهره‌برداری از ۳ میلیون هکتار اراضی با کمک بسیج کشاورزی
رئیس بسیج جامعه کشاورزی خبر داد

بهره‌برداری از ۳ میلیون هکتار اراضی با کمک بسیج کشاورزی

رئیس بسیج جامعه کشاورزی گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های به‌عمل آمده، سازمان بسیج نزدیک به سه میلیون هکتار از زمین‌های کشاورزی را با کمک نیروی بسیجی به بهره‌برداری خواهد رساند.

به گزارش بازار، محمد رضا جهانسوز افزود: امنیت غذایی از ارکان امنیت ملی محسوب می شود و سازمان بسیج کشاورزی برای علمی‌کردن و ارتقای بهره وری این مهم، اقدامات اساسی در سال‌های گذشته انجام داده است.

وی بیان‌داشت: پارسال با کمک داوطلبان متشکل از نیروی مردمی، اساتید و متخصصان حوزه کشاورزی و دانشجویان این بخش، بیش از یک ۱.۵ میلیون هکتار از اراضی کشاورزی کشور به بهره برداری رسید و در نظر است امسال این آمار را به سه میلیون هکتار برسانیم.

رئیس بسیج جامعه کشاورزی، از ورود ۱۰ هزار دانشجوی بسیجی داوطلب جدید به چرخه بسیج کشاورزی خبر داد.

وی ادامه‌داد: در زمینه کمک به خودکفایی در حوزه دام سبک ۳۵۰ گروه جهادی در سال گذشته فعالیت داشتند که این رقم امسال به ۵۰۰ گروه افزایش یافت و با برنامه‌ریزی‌های مشترک با تشکل‌ها و بسیج عشایری ۱۰ هزار دام سبک تحت پوشش این افراد قرار خواهند گرفت.

جهانسوز، بهره گیری از شرکت‌های دانش بنیان را از دیگر اقدامات سازمان بسیج کشاورزی دانست و گفت: این شرکت‌ها نیز در قالب بسیج مردمی کمک‌های شایانی در هوشمندسازی چرخه کشاورزی انجام داده‌اند.

وی در پایان گفت: این سازمان با حمایت وزارت جهاد کشاورزی برنامه های مشترک آموزشی و ترویجی و بهره برداری از سامانه های مختلف در دست اقدام دارد.

کد خبر: ۲۵۷٬۶۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha