۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹
افزایش ۳۹ درصدی بهره وری نیروگاه‌های حرارتی
مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی اعلام کرد

افزایش ۳۹ درصدی بهره وری نیروگاه‌های حرارتی

طرزطلب، مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی گفت: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، بهره وری نیروگاه‌های حرارتی امسال برای نخستین بار به ۳۹ درصد افزایش خواهد یافت.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، محسن طرزطلب با بیان اینکه امسال ۹ واحد بخار به ظرفیت یک هزار و ۴۵۴ مگاوات وارد مدار خواهد شد، افزود: در روند اجرای این طرح، توانسته‌ایم با همان میزان سوخت مصرفی سال گذشته نیروگاه حدود ۲۱ مگاوات به توان تولیدی این واحد بیفزایم.

وی با اشاره به اینکه اجرای این طرح، رشد دو درصدی بهره وری نیروگاه را به همراه داشته است، گفت: صرفه‌جویی سالیانه ۱۵ میلیون لیتر در مصرف سوخت از دیگر ثمرات انجام این طرح بوده است.

طرزطلب با تاکید بر اینکه در بخش تولید امکان ارتقای ۱۷۸ توربین گازی v۹۴.۲ وجود دارد، ادامه داد: در حال حاضر مالکیت ۸۰ درصد این واحدها در اختیار بخش خصوصی و ۲۰ درصد آن در اختیار بخش‌های دولتی است.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی تاکید کرد: هم اکنون این امکان وجود دارد که در راستای سیاست چند سال اخیر دولت کنونی برای کاهش مصرف سوخت بتوانیم با صرف هزینه بسیار اندکی توان تولیدی برق کشور را افزایش دهیم.

وی با تاکید بر اینکه مسئله بهینه‌سازی مصرف سوخت در طی یک دهه گذشته مورد توجه جدی وزارت نیرو بوده است، گفت: درصددیم با هماهنگی شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت و وزارت نفت بتوانیم با استفاده از پتانسیل تبصره ۱۲، منابع صرف شده برای سرمایه‌گذاری در این بخش را بازپرداخت کنیم.

طرزطلب افزود: این اطمینان به همه سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و دولتی ارائه می‌شود که در صورت اجرای طرح‌های ارتقای توان تولید نیروگاهی، تمامی سرمایه‌گذاری انجام شده را بازپرداخت خواهیم کرد.

کد خبر: ۲۵٬۷۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha