۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱
افزایش راندمان سازه‌ها و سرمایه‌های موجود سیاست وزارت نیرو است
اردکانیان:

افزایش راندمان سازه‌ها و سرمایه‌های موجود سیاست وزارت نیرو است

شاهرود- وزیر نیرو با بیان اینکه افزایش راندمان سازه‌ها و سرمایه‌های موجود سیاست این وزارتخانه در سال جهش تولید است، گفت: افتتاح طرح ارتقای ظرفیت توان نیروگاه حرارتی شاهرود یکی از نمونه های بارز این سیاست است.

به گزارش خبرنگار بازار، رضا اردکانیان ظهر سه شنبه در جریان افتتاح ویدئوکنفرانسی طرح افزایش ظرفیت نیروگاه شاهرود با بیان اینکه افزایش راندمان سازه‌ها و سرمایه‌های موجود سیاست وزارت نیرو است ، بیان کرد: تلاش در عرصه نوینی از تولید در سالی که به نام جهش تولید مزین است یکی از سیاست‌های وزارت نیرو محسوی می شود که این تلاش ها شامل افزایش راندمان سازه‌ها و سرمایه‌های موجود در صنعت برق کشور به شمار می آید.

وی گفت: روزی در این کشور همه ظرفیت نصب شده نیروگاهی کمتر از ۱۰ درصد فعلی بود و آن مقدار هم هر کدامش تکنولوژی یک کشور از یک گوشه دنیا را می‌خواست زیرا همه آنها سهمی از درآمدهای نفتی ایران می‌خواستند به نحوی که در سال‌های جنگ وقتی بخشی از نیروگاه‌ها آسیب می‌دید و ما در صدد استفاده از تجهیزات و قطعات جایگزین بودیم، این امکان به سختی فراهم می‌شد.

وزیر نیرو بیان کرد: امروز به برکت خون شهدا و ثمره انقلاب اسلامی به جایی رسیده‌ایم که نه تنها در ساخت نیروگاه‌ها و زیربنا و زیرساخت تولید و توسعه و عمران کشور منطقه روی پای خود هستیم بلکه در مرزهای دانش به سمت افزایش بهره‌وری و راندمان سرمایه‌هایمان هستیم که نیروگاه حرارتی شاهرود یکی از این تلاش‌ها و دستاوردها است.

اردکانیان با بیان اینکه بخش خصوصی صنعت برق ایران با انگیزه و توان خوبی برای استفاده بهتر از فرصت‌های موجود در راستای خدمت به مردم استفاده کنیم که این قابل تقدیر است، گفت: امید است ارتقای توان تولید نیروگاه شاهرود سرآغازی برای سلسله فعالیت‌ها در استان سمنان باشد.

وی افزود: شاهرود به واسطه قرارگیری در موقعیت جغرافیایی ویژه دارای ظرفیت‌های خوبی برای برق رسانی است از سوی دیگر باید گفت مسئولان و سرمابه گذاران استان سمنان و به خصوص شاهرود برای توسعه نیروگاه حرارتی و همچنین خورشیدی هستند لیکن حال که شرایط بازپرداخت هزینه از محل صرفه‌جویی سوخت فراهم شده، ما به محض اخذ مصوبه از هیئت وزیران ان شاالله قرار دادهای خوبی برای استان سمنان خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار بازار، طرح ارتقای توان و ظرفیت نیروگاه برق شهید بسطامی شاهرود به میزان ۲۱ مگاوات امروز ظهر با حضور ویدئوکنفرانسی وزیر نیرو افتتاح شد.

کد خبر: ۲۵٬۷۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha