۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲
لزوم راه اندازی بازارچه‌های مرزی چیلات و چنگوله در استان ایلام
استاندار ایلام تاکید کرد

لزوم راه اندازی بازارچه‌های مرزی چیلات و چنگوله در استان ایلام

ایلام-استاندار ایلام بر لزوم راه اندازی بازارچه‌های مرزی چیلات و چنگوله در استان ایلام تاکید کرد و گفت: زیرساخت های این بازارچه ها فراهم شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی در دیدار با عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور ضمن ارائه گزارشی از موضوعات مختلف در استان خواستار توجه بیشتر دولت به امور مرزی استان شد و گفت: ایلام با داشتن بیشترین مرز مشترک با عراق نقش حائز اهمیتی در مبادلات تجاری و بازرگانی کشور دارد.

وی ترمیم زیرساخت های استان را در راستای منافع ملی عنوان کرد و گفت: امروز زیرساخت های استان در مقوله مهم اربعین، تجارت و ترانزیت کالا و تبادلات و مراودات اقتصادی در گستره کشوری نقش آفرینی می کند.

استاندار ایلام در ادامه بر لزوم ثبات روزانه در مراودات تجاری و بازرگانی از مرز مهران تاکید کرد و افزود: بازگشایی کامل مرز تجاری مهران خواسته مردم و مسئولان استان است.

وی در ادامه خواستار راه اندازی بازارچه‌های مرزی چیلات، چنگوله و هلاله شمالی در انجام مراودات اقتصادی، تجاری و بازرگانی بین دو کشور ایران و عراق شد و تصریح کرد: زیرساخت مرزهای چیلات و چنگوله آماده شده و زیر ساخت های مرز هلاله شمالی نیز در حال ساخت است.

کد خبر: ۲۵٬۷۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha