۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۴
پیگیری تصویب لایحه شورای عالی امنیت غذایی در جلسه هفته آتی دولت
وزیر جهاد کشاورزی خبر داد

پیگیری تصویب لایحه شورای عالی امنیت غذایی در جلسه هفته آتی دولت

وزیر جهاد کشاورزی از پیگیری تصویب لایحه شورای عالی امنیت غذایی در جلسه روز یکشنبه (۵ آذر) دولت خبر داد.

به گزارش بازار، محمدعلی نیکبخت در حاشیه نشست مسئولان بسیج دانشجویی پیرامون مسائل اساسی کشور که با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و بسیج دانشجویی در سالن خوشه وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، در جمع خبرنگاران افزود: تشکیل شورای عالی امنیت غذایی مورد استقبال رییس جمهوری قرار گرفته است؛ مورد را در یکی دو جلسه قبل با ایشان مطرح کردیم و در جلسه چهارشنبه گذشته هیات دولت رییس جمهوری تاکید کردند که لایحه روز یکشنبه در دولت تصویب و بعد برای تصویب نهایی به مجلس شورای اسلامی ارایه شود.

وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: با تشکیل این شورا، رییس جمهوری، ریاست شورا و وزارت جهاد کشاورزی، دبیری شورا را برعهده خواهند داشت؛ بنابراین با کمک دستگاه های مرتبط سیاستگذاری ها صورت می گیرد و برنامه ها تدوین می شود.

به گفته وی، در این شورا به صورت فرابخشی دستگاه های دولتی کمک خواهند کرد تا وزارت جهاد کشاورزی رسالت خود در زمینه تامین امنیت غذایی کشور را ایفا کند.

نیکبخت گفت: نشست با بسیج دانشجویی یکی از بهترین جلساتی بود که تاکنون داشته ام زیرا نقطه نظرات خوبی ارایه دادند و به طور حتم نقطه نظراتشان در بخش کشاورزی قابلیت اجرا دارد.

وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: مقرر شد، یک هسته مرکزی از بسیج دانشجویی تشکیل و با هماهنگی بسیج وزارت جهاد کشاورزی به صورت تخصصی و موردی مسائل پیگیری شود، همچنین در عرصه و از لحاظ فکری از بسیج دانشجویی بهره خواهیم برد.

وی معتقد است؛ در تصمیم سازی ها و تصمیم گیری های وزارت جهاد کشاورزی هم در عرصه اجرا به صورت فنی و اجرایی باید از ظرفیت های بسیج استفاده شود؛ بنابراین مقرر شد گروه های جهادی تشکیل شود.

نیکبخت گفت: این گروه های جهادی متشکل از بسیج وزارت جهاد کشاورزی، بسیج دانشجویی و سازمان بسیج کشاورزی کشور هستند که از ظرفیت هر سه گروه استفاده می شود و اگر این حرکت شکل بگیرد، به طور قطع مردم نیز به این خیل اضافه می شوند و به طور حتم شرایط خوبی برای بخش کشاورزی کشور رقم خواهد خورد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: وزارت جهاد کشاورزی تشکل های تولیدی، تعاونی ها، اصناف و بازرگانان را حمایت می کند؛ بنابراین با خیال آسوده به کارشان ادامه دهند ما هم موانع و محدودیت ها را از سرراهشان برمی داریم.

کد خبر: ۲۵۷٬۵۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha