۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷
مردم برای ورود به بازار بورس از مشاوران دارای شناسنامه استفاده کنند
مدیر عامل بورس تهران:

مردم برای ورود به بازار بورس از مشاوران دارای شناسنامه استفاده کنند

زنجان- مدیر عامل بورس تهران گفت: از مردم درخواست می شود برای ورود به بازار بورس از مشاوران دارای شناسنامه استفاده کنند و مراقب افراد سود جو باشند.

به گزارش خبرنگار بازار، علی صحرایی ظهر سه شنبه در مراسم افتتاح مرکز مالی بورس اوراق بهادار استان زنجان در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار بازار در خصوص اهمیت سواد بازار بورس، گفت: سرمایه‌گذاران پس‌انداز خود را وارد بورس کنند ولی از منابع اصلی خود برای سرمایه‌گذاری استفاده نکنند. 

وی اظهار کرد: برای ورود به بازار سرمایه باید تخصص لازم وجود داشته باشد و از مردم درخواست می شود برای این منظور از مشاوران دارای شناسنامه استفاده کنند چرا که  افراد سود جوی در این خصوص زیاد است. 

مدیرعامل بورس تهران با بیان اینکه بورس زنجان با توجه به ظرفیت‌های استانی آغاز به کار می‌کند، گفت: بسیاری از مراکز بورس استیجاری بوده و در این میان برنامه‌ریزی برای ایجاد آن باید مد نظر قرار گیرد؛  زنجان از نظر جغرافیایی موقعیت مناسبی دارد. 

صحرایی به ظرفیت‌های بورس برای سرمایه‌گذاران اشاره کرد و افزود: در این محل افراد با هر میزان نقدینگی می‌توانند سرمایه‌گذاری کنند. 

وی تصریح کرد: عدم رشد سواد مالی افراد به میزان رشد سرمایه‌گذاری‌ها از جمله مشکلات مهم است و توصیه ما این است که مردم به صورت غیر مستقیم در بورس فعالیت کنند. 

مدیر عامل بورس تهران افزود: ۲۵ تا ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت بورس استان زنجان پیش‌بینی شده و  ساخت این مجموعه دو سال زمان خواهد برد. 

صحرایی تاکید کرد: با توجه به آزادسازی سهام عدالت و سهام‌دار شدن بیش از ۴۹ میلیون نفر ایجاد زیرساخت‌های بورسی مورد توجه است. 

وی با بیان اینکه  پشتیبانی دیتا سنتر کشور از محل بورس زنجان انجام می‌شود، گفت: ضریب نفوذ سرمایه در استان زنجان بیشتر از میانگین کشوری است و این استان در زمینه بازار سرمایه از ظرفیت بالایی برخوردار می باشد. 

کد خبر: ۲۵٬۷۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha