۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷
اجرای ۴ طرح ارتقای ظرفیت نیروگاهی در استان سمنان/ نیروگاه خورشیدی سمنان ساخته شد
مدیر هولدینگ تولید و توسعه پویا انرژی نگین و مالک نیروگاه‌های استان سمنان:

اجرای ۴ طرح ارتقای ظرفیت نیروگاهی در استان سمنان/ نیروگاه خورشیدی سمنان ساخته شد

شاهرود- مدیر هولدینگ تولید و توسعه پویا انرژی نگین و مالک نیروگاه‌های استان سمنان گفت: تا پایان سال چهار طرح ارتقای ظرفیت نیروگاهی در شهرستان‌های شاهرود و سمنان به اجرا در می‌آیند که امروز شاهد افتتاح یکی از این چهار طرح در شاهرود بودیم.

به گزارش خبرنگار بازار، مهدی پورهاشم ظهر سه‌شنبه در مراسم افتتاح طرح ارتقای ظرفیت نیروگاه حرارتی شاهرود به میزبانی این نیروگاه و با حضور ویدئوکنفرانسی وزیر نیرو، ضمن بیان اینکه تا پایان سال چهار طرح ارتقای ظرفیت در نیروگاه‌های استان انجام می‌شود، بیان کرد: یکی از این طرح‌ها امروز مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی بابیان اینکه سه طرح دیگر ارتقای ظرفیت نیروگاهی هرکدام به میزبان ۲۱ مگاوات در شاهرود و سمنان تا پایان سال انجام می‌شود، افزود: این طرح‌ها مجموعاً بیش از ۸۰ مگاوات به ظرفیت‌های تولید برق نیروگاه‌های استان سمنان می‌افزاید.

مالک نیروگاه‌های استان سمنان بابیان اینکه این ارتقا به‌نوعی نوسازی واحدهای نیروگاهی استان محسوب می‌شود، بیان کرد: اگر وزارت نیرو دستور ایجاد بخش بخار را در استان صادر کند در شاهرود و حتی سمنان شاهد اجرای این طرح نیز خواهیم بود و امیدواریم وزیر نیرو با این امر موافقت کنند چراکه توسط شورای اقتصاد این امر به اردکانیان تنفیذ شده است.

پورهاشم بابیان اینکه بخش خصوصی برای اجرای نیروگاه بخار در شاهرود و سمنان آمادگی دارد و تنها وزیر نیرو باید مصوبه شورای اقتصاد را تفویض کند، بیان کرد: انتظار است وزیر نیرو درزمینهٔ تنفیذ این حکم مساعدت کنند تا بتوانیم بخش بخار را در شاهرود آغاز کنیم.

وی افزود: با شرکت مپنا نیز صحبت‌های اولیه انجام‌شده و آماده ورود بخش بخار شاهرود و سمنان هستیم علاوه بر این طرح‌ها که آمادگی ورود به آن راداریم، ۱۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی نیز در سمنان توسط هولدینگ تولید و توسعه پویا انرژی نگین به‌عنوان مالک نیروگاه‌های استان سمنان آغاز شده که به نام شهید باکری مزین و ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیر عامل هولدینگ تولید و توسعه پویا انرژی نگین گفت: نیروگاه خورشیدی شهید باکری سمنان با ظرفیت ۱۰ مگاوات در اواخر تابستان آماده افتتاح می‌شود.

کد خبر: ۲۵٬۷۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha