۳ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۸
۳هزار میلیارد ریال برای توسعه شبکه ارتباطات سیار در کردستان سرمایه گذاری شده است
مدیر مخابرات منطقه کردستان:

۳هزار میلیارد ریال برای توسعه شبکه ارتباطات سیار در کردستان سرمایه گذاری شده است

سنندج – حکمت، مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از ۳هزار میلیارد ریال برای توسعه شبکه ارتباطات سیار در استان سرمایه گذاری صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری بازار و به نقل از روابط عمومی مخابرات منطقه کردستان آزاد حکمت، با اشاره به اینکه اپراتور همراه اول مخابرات به عنوان اولین و بزرگترین شبکه ارتباطات سیار به مشتریان این حوزه خدمات متنوعی ارائه می دهد، افزود: ارتقا سطح کیفی، ارائه بسته ها و سرویس های متنوع تلفن همراه از استراتژی های منطقه است.

وی اظهار داشت: در راستای توسعه و تقویت شبکه ارتباطات سیار در استان با سرمایه گذاری ۳هزار و ۴۵ میلیارد ریال اعتبار پروژه های قابل توجهی در سال جاری محقق شده اند.

وی به پروژه ی ارتقای تکنولوژی۵۰ سایت موبایل (ارتقای تکنولوژی اینترنت موبایل از نسل دوم و سوم به نسل چهارم) در نقاط شهری و روستایی استان اشاره کرد و گفت: در شهرستان بانه یک سایت، شهرستان بیجار چهارسایت، شهرستان دهگلان شش سایت، شهرستان دیواندره پنج سایت، شهرستان های مریوان و سروآباد هشت سایت، شهرستان سقز هفت سایت، شهرستان سنندج ۱۲سایت، شهرستان قروه دو سایت و در شهرستان کامیاران پنج سایت به تکنولوژی۴G ارتقا یافته است.

حکمت گفت: احداث چهار سایت جدید فول تکنولوژی موبایل، در روستاهای آساوله و میانه از توابع شهرستان سنندج، سایت رشه ده در شهرستان مریوان و سایت یوزیدر در شهرستان کامیاران از دیگر پروژه های اجرا شده مخابرات منطقه در سال جاری است.

وی یادآورشد:۳۳ باند) TD-LTE باند ۳۵۰۰ و پهنای باند بالاتر از( ۴G در نقاط شهری استان نصب و راه اندازی شده است که ارتقا اینترنت همراه و امکان ارسال سریع تر پیام از طریق VOICE و DATA را برای مشتریان فراهم نموده است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان عنوان کرد: این اقدام با نصب تجهیزات لازم بر روی ۹ سایت در شهرسنندج، دو سایت در شهر سقز، هفت سایت در شهر بانه و ۱۵ سایت در شهر مریوان صورت گرفته است.

وی توسعه پروژه های شبکه ارتباطات سیار بر اساس آخرین تکنولوژی موجود در دنیا را از اولویت های کاری در منطقه اعلام کرد و افزود: نصب و راه اندازی تکنولوژی ۵G در ۹ سایت شهری استان از برنامه های آتی مخابرات است که در حال حاضر در شهر سنندج دو سایت و در شهر مریوان نیز دو سایت به تکنولوژی ۵G تجهیز شده اند.

کد خبر: ۲۵۷٬۴۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha