۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۵
رفع ۱۳ لیتر برثانیه هدر رفت آب در ماهنشان
با اجرای هوشمندسازی شبکه توزیع آب انجام شد؛

رفع ۱۳ لیتر برثانیه هدر رفت آب در ماهنشان

زنجان-سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: باانجام طرح پایلوت هوشمندسازی شبکه توزیع آب در ماهنشان، میزان هدر رفت این شهر از۲۴ لیتر برثانیه در زمان پیک فشار به۱۱ لیتر در ثانیه کاهش یافت.

به گزارش بازار و به نقل از شرکت آب و فاضلاب زنجان، علی محمد نادرخانی اظهار کرد: با برنامه ریزی های انجام شده و در افق اجرای این طرح، پیش بینی می‌شود میزان هدر رفت آب در ماهنشان به ۶ لیتر برثانیه کاهش یابد.

وی افزود: نصب شیرهای فشارشکن، اجرای DMA برای ارزیابی مقدار جریان عبوری آب از زیرپهنه ها، نصب فشارسنج‌های ارسال داده از راه دور،نشت یابی مخزن ذخیره آب ماهنشان و اجرای یک کیلومترعملیات اصلاح شبکه در این شهر از جمله اقداماتی بوده است که در راستای کاهش آب بدون درآمد در این شهر انجام گرفته است.

وی گفت: ۳ اکیپ عملیاتی نیز بصورت مجزا به نشت یابی شبکه توزیع آب شهر پرداختند که طی این عملیات، ۷ لیتر برثانیه نشت آب شناسایی شد.

سرپرست شرکت آبفا با اشاره به برنامه‌های آتی این شرکت برای مدیریت آب بدون درآمد در ماهنشان به عنوان شهر پایلوت در استان زنجان گفت: پایش مشترکین جهت شناسایی انشعابات غیرمجاز و ورود مخزن قدیمی شهر به مدار بهره برداری جهت افزایش ظرفیت ذخیره سازی آب از جمله این برنامه‌ها است.

نادرخانی تاکید کرد: این برنامه در ۴ شهر شهرستان خدابنده شامل شهرهای قیدار، سهرورد، کرسف و گرماب نیز اجرایی شده و پس از آن در شهرهای ابهر و خرمدره نیز اجرا می‌شود.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان زنجان بیان کرد: قرارداد هوشمندسازی شبکه توزیع آب شهر زنجان نیز منعقد و برای اجرا به بخش خصوصی پیمان سپاری شده است.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای هوشمندسازی شبکه توزیع آب، ساعت رسیدن به بحران در شبکه افزایش یافته، عملیات رفع نشتی سریع‌تر انجام شده، اصلاح شبکه قابل پیش بینی شده، حوادث آب و هدر رفت شبکه کاهش یافته و توزیع آب بصورت عادلانه تری انجام خواهد شد.

این مسئول یادآور شد: امیدواریم تا ۵ سال آینده کل گستره شبکه توزیع آب استان زنجان تحت پوشش خدمات هوشمند قرار گرفته و در گام بعدی به عنوان گام توسعه یافتگی شبکه توزیع در این زمینه، از روش‌ها و مکانیسم‌های خبره مانند هوش مصنوعی و یادگیری ماشین استفاده شود.

کد خبر: ۲۵۶٬۹۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha