۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۰
صادرات نفت روسیه از مسیر دریا کم شد

صادرات نفت روسیه از مسیر دریا کم شد

صادرات نفت روسیه از مسیر دریا به پایین ترین سطح خود از از مرداد ماه تاکنون رسید.

بازار؛ گروه آب و انرژی: با توجه به تداوم محدودیت های صادراتی اعمال شده توسط مسکو تا پایان سال جاری میلادی، علیرغم احیای پالایش نفت در این کشور، صادرات نفت دریایی روسیه در هفته گذشته کاهش یافت که این کاهش صادرات از مسیر دریا کمترین میزان هفتگی از مرداد ماه تاکنون است.

داده‌های ردیابی محموله‌های جمع‌آوری‌شده توسط بلومبرگ نشان داد که محموله‌های نفت خام از بنادر روسیه در هفته منتهی به ۲۸ آبان با ۵۸۰ هزار بشکه کاهش به حدود ۲.۷ میلیون بشکه در روز رسید که بالاترین سرعت کاهش هفتگی در بیش از چهار ماه گذشته است.

میانگین چهار هفته‌ای جریان‌های صادراتی (کم‌تر نوسانات) به ۳.۲۳ میلیون بشکه در روز کاهش یافت که ۲۰۰ هزار بشکه در روز نسبت به رقم اصلاح شده برای ماه منتهی به ۲۱ آبان کاهش داشت، در حالی که سرعت عملیات پالایش در هفته منتهی به ۱۴ آبان افزایش و به بالاترین سطح خود در حدود سه ماه گذشته رسیده بود.

شایان ذکر است که این برآوردها شامل محموله‌های طبقه‌بندی شده به عنوان نفت خام قزاقستانی «KEBCO» نمی‌شود که از خاک روسیه برای صادرات از طریق بنادر دریای بالتیک عبور می‌کنند و مشمول تحریم‌های اتحادیه اروپا یا قوانین سقف قیمتی نیستند.

کد خبر: ۲۵۶٬۹۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha