۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۸
متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با ۹۰ درصد حقوق شاغلان همتراز
سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه اعلام کرد

متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با ۹۰ درصد حقوق شاغلان همتراز

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم گفت: توسعه مقرر شد تا پایان سال سوم برنامه هفتم، حقوق بازنشستگان با ۹۰ درصد حقوق و فوق العاده‌های مستمر مشمول کسور شاغلان مشابه و همتراز، متناسب سازی شود.

به گزارش بازار، محسن زنگنه سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه مجلس در خصوص متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: پیرو قولی که در ابتدای بررسی برنامه هفتم توسعه در کمیسیون تلفیق به بازنشستگان داده بودیم، موضوع متناسب‌سازی حقوق آنها امروز با رای بسیار بالا و صددرصدی نمایندگان مصوب شد.

نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس مصوبه امروز بند الحاقی یک ماده ۲۹ گزارش کمیسیون تلفیق برنامه هفتم مقرر شد تا پایان سال سوم برنامه، حقوق بازنشستگان با ۹۰ درصد حقوق و فوق العاده‌های مستمر مشمول کسور شاغلان مشابه و همتراز، متناسب سازی شود.

وی اضافه کرد: همچنین مقرر شد این اختلاف میان حقوق بازنشستگان تا ۹۰ درصد حقوق و فوق العاده‌های مورد نظر برای شاغلان همتراز تا ۴۰ درصد در سال اول، ۳۰ درصد در سال دوم و ۳۰ درصد در سال سوم جبران شود.

این نماینده مردم در مجلس با اشاره به وجود ابهام در مصوبه بازنشستگان صندوق تامین اجتماعی اظهار کرد: این امر در خصوص بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی بود که برای صندوق بازنشستگی سازمان تامین اجتماعی هم مصوبه داشتیم و دولت را مکلف کردیم، بدهی حسابرسی شده خودش را سالانه ۱۰ درصد به صندوق پرداخت کند و از محل منابع خود و منابع حاصل شده، حقوق بازنشستگان صندوق سازمان تامین اجتماعی را هم با همین ترتیب و ۹۰ درصد حقوق شاغلان متناسب سازی کنیم. البته در این بند ابهاماتی در خصوص الفاظ و انشاء متن وجود داشت که برای اصلاح به کمیسیون برگشت که تا نهایتاً فردا به صحن باز می‌گردد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه مجلس شورای اسلامی در خصوص عدم رای مجلس به لایحه دولت در خصوص حامل‌های انرژی تاکید کرد: دولت در ماده ۳۱ لایحه برنامه هفتم توسعه این اجازه را به خودش داده بود که بتواند یارانه حامل‌های انرژی را به نحوی تدبیر کند که بین همه افراد کشور به طور برابر تقسیم شود اما مجلس نگران بود که این امر موجب تغییر در یارانه بنزین و سهمیه سوخت به آن رای نداد.

کد خبر: ۲۵۶٬۹۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha