۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹
به توافق آتش‌بس نزدیک می‌شویم
رئیس دفتر سیاسی حماس:

به توافق آتش‌بس نزدیک می‌شویم

رئیس دفتر سیاسی حماس با اشاره به جریان داشتن مذاکراتی برای اعلام آتش‌بس در نوار غزه، گفت که مذاکرات به توافق آتش‌بس نزدیک شده است.

به گزارش بازار، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، ‌ صبح امروز (سه‌شنبه)، در اظهاراتی از جریان داشتن مذاکراتی برای تبادل اسرا با رژیم صهیونیستی و برقراری آتش‌بس در غزه خبر داد.

هنیه در بیانیه‌ای کوتاه که کانال تلگرامی حماس آن را منتشر کرد، سحرگاه امروز گفت: «جنبش [حماس] پاسخ خود را به برادران در قطر و میانجیگران تحویل داده است و ما به توافق آتش‌بس نزدیک می‌شویم».

در این بیانیه به جزئیات بیشتری درباره این توافق و اینکه آیا آتش‌بس موقت یا بلندمدت خواهد بود اشاره‌ای نشده است.

با این حال، «زاهر جبارین» مسئول دفتر شهدا، اسرا و جانبازان حماس، دیشب، در اظهاراتی گفت که اسرائیل در برقراری آتش‌بس در نوار غزه تعلل می‌کند.

در این اظهارات که در وبگاه رسمی حماس منتشر شد، اشاره شد حماس یک چارچوب کلی برای اجرای هرگونه توافق مشخص کرده و شرط حماس برای تکمیل آتش‌بس اجرای کامل مفاد این چارچوب است.

زاهر جبارین در ادامه بدون اشاره به جزئیات بیشتر در توافق بیان کرد اسرائیل «تعهداتی را که به میانجیگران داده بود، بارها نقض کرده است».

این اظهارات در حالی منتشر شد که شبکه تلویزیونی رژیم صهیونیستی (کان) پیش از آن در گزارشی خبر داد تل‌آویو به توافق تبادل اسرا «چراغ سبز» نشان داده و منتظر پاسخ حماس است.

کد خبر: ۲۵۶٬۸۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha