۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۳
موافقت مجلس با همسان‌سازی حقوق بازنشستگان
بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه؛

موافقت مجلس با همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

نمایندگان مجلس با متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در طول اجرای برنامه هفتم موافقت کردند که بر اساس آن حقوق بازنشستگان به ۹۰ درصد حقوق و فوق‌العاده‌های مستمر مشمول کسور شاغلان مشابه و همطراز می‌رسد.

به گزارش بازار، نمایندگان در جلسه علنی امروز(سه شنبه، ۳۰آبان) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی مواد ارجاعی کمیسیون تلفیق، بندالحاقی ماده ۲۹ لایحه برنامه هفتم را به تصویب رسانند و بر این اساس نمایندگان مجلس شورای اسلامی با متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در طول اجرای برنامه هفتم توسعه موافقت کردند که بر اساس آن حقوق بازنشستگان به ۹۰ درصد حقوق و فوق‌العاده‌های مستمر مشمول کسور شاغلان مشابه و همطراز می‌رسد.

بندالحاقی- به منظور عدالت در پرداخت حقوق شاغلان و بازنشستگان و نیز منتاسب سازی حقوق بازنشستگان با ۹۰ درصد حقوق و فوق العاده های مستمر مشمول کسور شاغلان مشابه و همطراز، دولت مکلف است تا پایان سال سوم برنامه اقدام لازم را به عمل آورد این افزایش از سال ۱۴۰۳ در سال اول معادل ۴۰ درصد و در سال های دوم و سوم هر کدام ۳۰ درصد ما به التفاوت تا ۹۰ درصد یاد شده خواهد بود. آئین نامه اجرائی این بند به تصویب هیئت وزیران می رسد.

کد خبر: ۲۵۶٬۸۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • بازنشسته کشوری IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
      0 0
      باسلام با چه معیاری همسان سازی معلوم و سنجیده می گردد که طرح در همسان سازی بازنشسته و شاغل هم‌تراز چگونه مشخص می گردد که‌این کار کمی به کارشناسی نیاز دارد که حق بازنشسته تضییع نگردد بازنشسته