۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱
صعود طلای جهانی| معامله‌گران منتظر خروجی جلسه فدرال رزرو هستند

صعود طلای جهانی| معامله‌گران منتظر خروجی جلسه فدرال رزرو هستند

معاملات روز سه‌شنبه در حالی افزایش قیمت طلا را تجربه کرد که به وسیله ضعف ارزش دلار و نرخ‌های بازده پایین اوراق خزانه حمایت می‌شد.

به گزارش بازار، نرخ بازار لحظه‌ای انس طلای جهانی (ساعت ۸:۴۵ IRST)، با افزایش ۰.۵ درصدی، در قیمت ۱۹۹۲.۵ دلار معامله شد. در پایان هفته معاملاتی، بازار آتی طلای جهانی با صعود ۰.۷ درصدی به قیمت ۱۹۹۴.۱ دلار به ازای هر انس رسید.

ادوارد مییر (Edward Meir)، تحلیل‌گر بازار فلزات که در حوزه تحقیقاتی شرکت Marex مشغول است، تصریح کرد: ارزش دلار آمریکا و بازده اوراق خزانه همچنان در حال کاهش است. از سوی دیگر، بانک‌های مرکزی همچنان حضور پررنگی در بازار طلا دارند. تمامی این حقایق موجب رونق بازار طلای جهانی و افزایش قیمت است. هم‌اکنون بازار در حال عقب نشینی از تصمیم نزولی دیروز است.

ارزش نسبی دلار در برابر سایر ارزها در کمترین مقادیر یک تا دو ماه اخیر قرار دارد و معامله‌گران انتظار دارند نرخ بازده اوراق خزانه‌داری ایالات متحده در سال میلادی بعد افت کند. لازم به ذکر است، دلار ضعیف‌تر به معنی افزایش قدرت خرید سایر ارزها از طلا است.

بازده اوراق خزانه‌داری ۱۰ ساله آمریکا در حوالی کمترین بازده دو ماهه خود قرار گرفته که از هفته گذشته ادامه پیدا کرده است.

خلاصه‌ای از جلسه قبل فدرال رزرو، امروز ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه به وقت ایران، منتشر خواهد شد. طبق شواهدی که تا کنون از این جلسه کسب شده، با آرام گرفتن روند صعودی تورم آمریکا، معامله گران احتمال بیشتری برای کاهش نرخ‌های سیاستی را از سوی بانک مرکزی ایالات متحده قائل شدند.

به استناد CME FedWatch tool، اکنون اکثر فعالان بازار انتظار دارند فدرال رزرو نرخ‌های بهره هدف را در جلسه ماه دسامبر بدون تغییر رها کند. اما فعلا، احتمال ۵۰ درصدی را برای شروع کاهش نرخ‌های سیاستی در ماه می‌قائل هستند.

نزول نرخ‌های بهره به سطوح پایین‌تر موجب کاهش هزینه فرصت نگهداری دارایی‌های بدون بازده بهره‌ای همچون طلا خواهد شد.

مییر افزود: اعتقاد دارم که خلاصه جلسه فدرال رزرو تغییر خاصی در بازارها ایجاد نکند. زیرا قرار نبود تصمیمی در راستای کاهش نرخ گرفته شود. جروم پاول (Jerome Powell)، رئیس‌کل فدرال رزرو آمریکا، این حقیقت را به روشنی در نشست خبری بیان کرد. این تنها القای بازار است که انتظار دارد فدرال رزرو کاهش نرخ را زودتر از موعد دنبال کند.

به گفته توماس بارکین (Thomas Barkin)، رئیس فدرال رزرو ریچموند: احتمال می‌رود تورم آمریکا همچنان چسبنده باقی بماند و بانک مرکزی ایالات متحده مجبور باشد نرخ‌های بهره را تا مدتی طولانی‌تر از انتظارات سرمایه‌گذاران بالا نگهدارد.

در گروه فلزات گرانبها؛ قیمت هر انس نقره با افزایش ۰.۳ درصدی به ۲۳.۸ دلار رسید و انس پلاتین نیز با صعود ۲ درصدی در قیمت ۹۲۵.۹ دلار معامله شد.

کد خبر: ۲۵۶٬۸۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha