۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹
نظارت جدی مجلس بر حوزه اقتصادی/ رئیس بانک مرکزی به مجلس فراخوانده شد
قیمت ارز، قالیباف را به جلسه کمیسیون اقتصادی کشاند

نظارت جدی مجلس بر حوزه اقتصادی/ رئیس بانک مرکزی به مجلس فراخوانده شد

قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مردم مطمئن باشند که اولویت اول مجلس یازدهم حل مسائل اقتصادی و مشکلات معیشتی است. اولویت ما نظارت است و این نظارت از حوزه اقتصادی شروع می‌شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی بازار؛ گزارش رییس کمیسیون اقتصادی صبح امروز درباره مسائل اقتصادی در صحن مجلس قرائت شد.

محمدباقر قالیباف پس از ارائه این گزارش در صحن مجلس گفت: مردم مطمئن باشند که اولویت اول مجلس یازدهم حل مسائل اقتصادی و مشکلات معیشتی است. اولویت ما نظارت است و این نظارت از حوزه اقتصادی شروع می‌شود.

وی افزود: در این نظارت کاملاً ملموس و شفاف عملکرد وزرای دولت و سازمان‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد و مردم مطمئن باشند که به طور دقیق به آنان گزارش خواهیم داد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئله ساختار بودجه یکی از گرفتاری های ماست، اظهارداشت: با این ساختاری که بودجه بسته می‌شود، چندین دهه است که کسری بودجه داریم و این مسئله مشکلاتی به ویژه نقدینگی لجام‌گسیخته را در پی داشته و بر این اساس حتماً اصلاح ساختار بودجه در دستور کار اول ما است.

قالیباف با اشاره به حضور رییس سازمان برنامه و بودجه در مجلس و طرح موضوع اصلاح ساختار بودجه، بیان داشت: در ظرف دو هفته گذشته آقای نوبخت برنامه‌هایی را به مجلس شورای اسلامی فرستاده و جلسات متعددی با بخش‌های اقتصادی و سازمان برنامه و بودجه برگزار شده است. اولویت اول ما اصلاح ساختار بودجه بوده تا مشکلات اقتصادی ریشه‌ای حل شود.

رییس مجلس ورای اسلامی با اشاره به بازار بورس اظهار داشت: حتماً دولت و همچنین کمیسیون اقتصادی مجلس باید به این مسئله هم توجه  خواهند داشت که باید بازار بورس عمق‌بخشی شود و بین عرضه و تقاضا، عرضه در اولویت قرار گیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: باید شرایطی فراهم شود که نقدینگی جذب شده در بازار بورس به سمت تولید حرکت کند که اشتغال پایدار و کنترل تورم را داشته باشیم.

قالیباف اظهارداشت: امروز در کمیسیون اقتصادی مجلس با حضور رئیس کل بانک مرکزی موضوع ارز بررسی می‌شود و بنده هم در این جلسه شرکت می‌کنم.

کد خبر: ۲۵٬۶۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha