۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۳
توزیع مناسب، تولید و رضایت مصرف‌کننده را افزایش می‌دهد
وزیر جهاد کشاورزی:

توزیع مناسب، تولید و رضایت مصرف‌کننده را افزایش می‌دهد

وزیر جهاد کشاورزی گفت: اگر تولیدکننده به دسترسی به بازار بدون واسطه‌ها و شرایط توزیعی مناسبی برای محصول اطمینان داشته باشد، اقدام به تولید بیشتر می‌کند که رونق را در پی دارد.

به گزارش بازار، محمدعلی نیکبخت در نشست هم‌اندیشی روسای اتاق‌های اصناف مراکز استان و امضای تفاهم‌نامه «شفاف‌سازی و روان‌سازی نظام توزیع و روزآمدسازی شیوه‌های نظارت بر بازار» با بیان اینکه تامین نیاز مواد غذایی ۸۵ میلیون ایرانی اولویت وزارت جهاد کشاورزی است، خاطرنشان‌کرد: این اقدام باید از راه های تولید و واردات انجام شود، اما اولویت تامین این نیاز با تولیدات داخلی است و به همین دلیل حمایت از تولیدکننده و کشاورزان نیز ضروری است.

وی با بیان اینکه این موضوع به تنهایی در وزارت جهاد کشاورزی ممکن نیست و همه باید کمک کنند تا با پایداری در تامین مواد غذایی مواجه شویم، تاکید کرد: به همان اندازه که به تشکل‌های تولیدی اهمیت می‌دهم، از نظر بنده، تشکل‌های توزیعی هم اهمیت دارند. امروز تولیدکننده و مصرف‌کننده هر دو از شرایط موجود ناراضی هستند. در این بین لازم است نظام توزیع تمهیدی بیاندیشد که حلقه تامین تا توزیع رضایت نسبی همگان را جلب کند.

وزیر جهاد کشاورزی بیان‌داشت: در گام نخست همکاری‌های دو جانبه اتاق اصناف ایران و وزارت جهاد کشاورزی این تفاهمنامه امضا می‌شود و در گام‌های بعدی نشست‌های تخصصی برگزار خواهد شد تا کالاهای اساسی و مواد غذایی با شرایط مناسبت‌تری به دست مصرف‌کننده برسد.

نیکبخت با تاکید بر نظام توزیع، گفت: موفقیت اصناف توزیعی و اتحادیه‌های صنفی موجب محبوبیت در اذهان عمومی می‌شود و از سوی دیگر، اگر تولیدکننده بداند که بدون واسطه‌های اضافی به بازار دسترسی خواهد داشت و شرایط توزیعی مناسبی در انتظار محصول است و در گرداب سوداگری ‌نمی‌افتد، با خیال آسوده‌تری تولید می‌کند و رونق تولید را در پی خواهد داشت.

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اهمیت همکاری اتاق اصناف ایران و تشکل های صنفی، اظهار داشت: هیچ قدرتی در تنظیم بازار و رسیدن کالا به دست مصرف‌کننده نهایی به اندازه اصناف نخواهد بود و اتاق اصناف ایران و تشکل‌های صنفی در این مسیر نقش بسیار مهمی دارند. بنابراین امضای این تفاهم‌نامه را به فال نیک می‌گیریم و در مسیر تامین تا توزیع کالا بیشتر از پیش با اصناف کشور همکاری خواهیم داشت.

کد خبر: ۲۵۶٬۶۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha