۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸
نیروگاه‌ها با آمادگی ۱۰۰ درصدی وارد تابستان ۱۴۰۳ می‌شوند| ارتقای ۶۳۰ مگاواتی توان تولید نیروگاه‌ها
معاون شرکت برق حرارتی:

نیروگاه‌ها با آمادگی ۱۰۰ درصدی وارد تابستان ۱۴۰۳ می‌شوند| ارتقای ۶۳۰ مگاواتی توان تولید نیروگاه‌ها

اسکندری معاون راهبری تولیدشرکت برق حرارتی گفت: نیروگاه‌ها برای تابستان سال آینده آماده‌تر از همیشه خواهند بود و با آمادگی ۱۰۰ درصدی برای گذر از پیک آماده می‌شوند.

بازار؛ گروه آب و انرژی: ناصر اسکندری در آیین تجلیل از خورشیدبانان گمنام(زحمتکشان تولید نیروی برق کشور) با بیان اینکه تابستان امسال میزان آمادگی نیروگاه ها بالای ۹۰ درصد بود، اظهار داشت: برای پیک تابستان‌ سال آینده در تلاشیم مجموعا ۶۳۰ مگاوات از طریق ارتقای توان تولید واحدهای گازی و رفع محدودیت تولید واحدهای بخاری به ظرفیت نیروگاه‌های کشور بیفزایم.

وی خاطرنشان‌کرد: در طول فعالیت دولت سیزدهم بیش از هفت‌هزار و ۷۰۰ مگاوات ظرفیت جدید اضافه شد که پنج‌هزار مگاوات آن از ۴۰ نیروگاه جدید و ۲ هزار مگاوات هم از طریق ارتقای واحدهای گازی موجود محقق شد.

معاون راهبری تولید برق حرارتی ادامه‌داد: ۱۱۰ هزار مگاوات تعمیرات نیروگاهی برای تابستان سال آینده تدوین شده است.

وی گفت: بیش از ۱۶۹ مگاوات هم از طریق ارتقا واحدهای گازی محقق می شود و بخشی هم از محل رفع محدودیت نیروگاه‌ها به دست خواهد آمد.

اسکندری با اشاره‌ به اینکه تابستان‌ سال گذشته نیروگاه‌های حرارتی با ۹۸ درصد آمادگی مورد بهره‌برداری قرار گرفتند، افزود: دستیابی به این رقم در حالی است که شاخص آن در میانگین‌های جهانی حدود ۹۵ درصد است.

وی با اشاره به اینکه ۶۲۲ واحد تولید برق حرارتی کشور در تابستان امسال با ضریب آمادگی ۹۹.۱ درصد در مدار تولید بوده‌اند، ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته‌ در تلاشیم تا در پیک تابستان سال آینده با تلاش تمامی پرسنل صنعت نیروگاهی بتوانیم ضریب آمادگی فراتر از این رقم را به ثبت برسانیم.

کد خبر: ۲۵۶٬۴۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha