۳ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۲
۴۶ میلیون آمریکایی بیکار شده‌اند
سناتور ایالت ورمونت آمریکا:

۴۶ میلیون آمریکایی بیکار شده‌اند

سندرز، سناتور ایالت ورمونت آمریکا با اشاره به بیکاری ۴۶ میلیون آمریکایی گفت که خانوارهای آمریکایی در دوران همه‌گیری کرونا ۶.۵ تریلیون دلار از ثروت خود را از دست داده‌اند.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، «برنی سندرز» سناتور دموکرات ایالت ورمونت در پیامی در توئیتر به وخیم‌تر شدن شرایط مردم عادی آمریکا در پی شیوع ویروس کرونا اشاره کرد.

وی در این پیام توئیتری نوشت: «ثروتمندان همچنان ثروتمندتر می‌شوند در حالی که کارگران رنج می‌برند. از زمانی که همه‌گیری آغاز شده، ثروت ۶۴۳ میلیاردر بیش از ۵۸۴ میلیارد دلار افزایش یافته این در حالی است که خانوارها شاهد آن بودند که ثروتشان ۶.۵ تریلیون دلار کاهش یافته و حدود ۴۶ میلیون نفر نیز اعلام بیکاری کرده‌اند. »

سندرز پیش از این نیز در پیام دیگری در توئیتر با انتقاد از دولت آمریکا در سرمایه‌گذاری در تسلیحات کشتار جمعی گفته بود: «به جای صرف پول بیشتر برای تسلیحات کشتار جمعی که برای کشتار هر چه بیشتر مردم طراحی شده، شاید ما باید در بهبود حق زندگی اینجا، در ایالت متحده سرمایه گذاری کنیم. »

وی اشاره کرد: «ده‌ها میلیون آمریکایی بیمه درمانی ندارند و حدود ۴۰ میلیون آمریکایی در فقر به سر می‌برند و ۵۰۰ هزار نفر نیز در خیابان‌ها می‌خوابند. »

کد خبر: ۲۵٬۶۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha