۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲
کارگران امریکایی از خواب اقتصادی نیویورک برخاستند
آغاز فاز دوم بازگشایی در پایتخت

کارگران امریکایی از خواب اقتصادی نیویورک برخاستند

امریکا که کشنده ترین روزهای کرونایی را با آمار بالای مرگ و میر در اثر بی تدبیری و سیاستهای کند دولت و عدم انجام اقدامات به موقع تجربه کرد، در روز گذشته و در جهت عدم سقوط بیشتر اقتصاد وارد مرحله دوم بازگشایی مشاغل در کلان شهر نیویورک شد.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از گاردین، از روز دوشنبه، برای اولین بار در سه ماه گذشته نیویورکی ها می توانند در رستورانهای رو باز غذا بخورند.  فروشگاهها با رعایت استفاده از ماسک و ظرفیت محدود اجازه عبور و مرور به شهروندان را خواهند داد. دفاتر مجاز به بازگرداندن کارمندان و آرایشگاهها و سال ها مشتری خواهند گرفت. مدارس همچنان تعطیل هستند، اما زمین های بازی باز است.  

در نیویورک چهار مرحله بازگشایی وجود خواهد داشت، اما شهردار این کلان شهر، اقدامات روز دوشنبه را  به عنوان بزرگترین بخش نجات اقتصاد به ویژه برای صنعت رستوران ها دانسته است.  

انتظار می رود که با آغاز این مرحله از بازگشایی، معادل ۱۵۰ تا ۳۰۰ هزار کارگر اضافی دو هفته پس از آغاز به کار در بخش های ساخت و ساز، خرده فروشی و عمده فروشی مجددا روانه شهر شوند تا به کسب و کار دوباره بپردازند.

اگرچه شمار تلفات Covid-۱۹ در روزهای اخیر یک رقمی شده،  اما نیویورک هنوز نیز از آمار ۲۲ هزار کشته در اثر این بیماری رنج می برد و هنوز تمایل مردم برای ترک پایتخت مشاهده می شود.

البته بسیاری از شهروندان چاره ای جز ماندن نداشته و برای هزاران نفر از نیویورکی ها این شهر هرگز تعطیل نشده است. در طول شیوع گسترده کرونا برخی از کارگران کالاهای اساسی مجبور به تحویل مواد غذایی و یا غذای گرم به شهروندان و یا انجام فعالیت در بیمارستان ها بوده اند.

فاز دوم بازگشایی برای برخی از ناامیدان بازگشت به محل کار مانند ۷۲۵ هزار کارگر مهاجر بدون هویت که قادر به مطالبه کمک مالی از دولت در جهت کاهش بار و فشار اقتصادی این بیماری نیستند، خط مشی اقتصادی را تعیین می کند.

البته این بحران نابرابری را نیز همواره تأکید می کند زیرا جوامع سیاه و رنگین پوست مرگ و میر بالاتری نسبت به جمعیت سفید پوست تجربه می کنند. تاثیرات منفی اقتصادی بر این جوامع بیشتر است و بسیاری از آنها را مجبور به تصمیم گیری در مورد ریسک دسترسی به بیمه درمانی و درآمد و یا سلامت شخصی و یا ترک کار می کند.

با آغاز فاز دوم بازگشایی، در فروشگاه های بزرگ، اقدامات ایمنی از قبیل در اختیار گذاشتن دماسنج برای کارگران و قرار دادن تقسیم های پلاستیکی در صندوق های پول انجام شده است.

همچنین برخی خیابانهای مهم و پرتردد قرار است که از روز چهارشنبه با ۱۰۰ جایگاه ضدعفونی کننده جدید و دستگیره های پله برقی که مجهز به ضد عفونی کننده اشعه ماوراء بنفش است، اجازه بازگشایی به فروشگاهها را بدهند.

مطابق قوانین جدید، مجوز بازگشایی دفاتر از روز دوشنبه صادر شده اما برخی از بزرگترین کارفرمایان شهر در حال حاضر به کارهای عمده از راه دور ادامه می دهند.

همچنین این مجوز داده شده که بسیاری از کارمندان دفتری می توانند تا پایان تابستان از خانه کار می کنند. توییتر که صدها کارمند در منهتن دارد، در ماه مه اعلام کرد که کارمندانش می توانند برای همیشه به دورکاری بپردازند.

البته برخی از شرکتهای مهم از جمله مرکز تجارت جهانی برنامههایی در نظر گرفته اند تا کارمندان بتوانند با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در هفت راهروی این مرکز در محل کا خود حضور یابند. از طرفی آسانسورها نیز باید در حدود یک چهارم از ظرفیت معمول ظرفیت بپذیرد.

رییس ۸۹ ساله مرکز تجارت جهانی با باز نگه داشتن این مرکز اینگونه اظهار کرده که پس از جریان ۱۱ سپتامبر مردم هرگز امید بازگشت به منهتن را نداشتند. اما هرگز نباید بر سر نیویورک شرط بندی شود، زیرا این شهر همیشه بزرگتر و بهتر از گذشته باز می گردد.   

کد خبر: ۲۵٬۶۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha