۳ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶
بورس فرصتی مناسب برای تامین مالی شرکت‌های نیمه تعطیل
پورابراهیمی در گفتگو با بازار مطرح کرد؛

بورس فرصتی مناسب برای تامین مالی شرکت‌های نیمه تعطیل

پور ابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بازار بورس امروز به شدت نیازمند عرضه سهام است و این امکان وجود دارد که شرکت‌های نیمه تعطیل و تعطیل برای تامین مالی خود سهام شرکت خود را وارد این بازار کنند.

 بازار؛ گروه بورس: با رشد بازار سرمایه و ورود حجم زیادی از نقدینگی به این بازار، برخی از کارشناسان معتقدند که در صورت عدم عرصه سهام متنوع در این بازار ، ممکن است که بخش بزرگی از سرمایه مردم دچار زیان شود، از یک سو ۸۲درصد از مشکلات شرکت‌های نیمه فعال و غیر فعال عدم تامین مالی است بنابراین تحلیل‌گران اقتصادی ورود این شرکتها به بازار سرمایه برای جذب نقدینگی را پیشنهاد می‌دهند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس می‌گوید امروزه بازار سرمایه تشنه عرضه سهام است بنابراین ورود آگاهانه شرکت‌های نیمه فعال، غیر فعال و همچنین عرضه پروژه در این بازار می‌تواند کمک زیادی به بازار سرمایه و سرمایه‌گذاران بکند.

محمد رضا پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با بازار، در مورد وضعیت کلی بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه شرایطی خاصی به خود گرفته و طبق بررسی‌های صورت گرفته ارزش سهام حدود ۳۰ درصد از شرکت‌ها متناسب با عملیات واقعی آن‌ها نیست به همین دلیل توسعه بنده به مردم حرکت به سمت شرکت‌ها اصلی است.

پور ابراهیمی با عنوان اینکه ۴۰ درصد از شرکت‌ها ما در بورس هنوز امکان رشد دارند، افزود: این شرکت‌ها، شرکت‌های هستند که از نظر حجم بازار سرمایه بالاترین میزان حجم را دارند.

وی افزایش عرضه سهام در بازار سرمایه را یکی از راهکارهای مهم در کاهش تهدیدات اقتصادی بورس دانست و گفت: این امکان در بورس فراهم است که سهام شرکت‌های نیمه فعال و غیر فعال با یک مکانیزم درست در این بازار عرضه شود.

نماینده مردم کرمان در مجلس ادامه داد: امروز بازار سرمایه به شدت نیازمند عرضه سهام است، دولت می‌تواند علاوه بر عرضه سهام شرکت‌های دولتی، پروژه‌های خود را در این بازار تعریف کند.

پور ابراهیمی  با بیان اینکه روزانه ۱۳۰۰ میلیارد تومان نقدینگی در کشور تولید می‌شود خاطر نشان کرد: اگر برای این میزان از منابعی که روزانه در کشور آزاد می‌شود راهکاری نداشته باشیم مانند یک سیلاب همه چیز را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی گفت: دلیل تعطیلی  یا نیمه فعال شدن ۸۰ درصد از واحدهای تولیدی تامین مالی است در حالی که بازار سرمایه ما در شرایط کنونی ظرفیت تامین مالی این شرکت‌ها را دارد. ما تجربه ورود شرکت‌های تعطیل به بازار سرمایه را داریم که بعد از مدتی با جذب منابع مالی از این بازار توانستند به رشدی خوبی دست پیدا کنند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: بهترین راهکار برای نظام اقتصادی کشور حرکت از اقتصاد بانک محور به سمت سرمایه محور است.

کد خبر: ۲۵٬۶۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha