۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲
واحد بخار نیروگا نکا به شبکه سراسری پیوست
مدیرعامل نیروگاه نکا:

واحد بخار نیروگا نکا به شبکه سراسری پیوست

نکا- مدیرعامل نیروگاه نکا گفت: واحد بخار این نیروگاه با ظرفیت ۴۴۰ مگاوات به شبکه سراسری پیوست.

به گزارش بازار به نقل از نیروگاه نکا، محسن نعمتی اظهار داشت: واحد یک بخاری نیروگاه شهیدسلیمی نکا با ظرفیت اسمی ۴۴۰ مگاوات، پس از انجام پنجمین تعمیرات اساسی مجدداً به مدار تولید برگشت.

وی افزود: این واحد طبق برنامه زمانبندی اواخر بهمن ماه گذشته به منظور انجام تعمیرات اساسی و ارتقاء آمادگی تولید در تابستان از مدار خارج و پس از گذشت چهار ماه فعالیت تعمیراتی به دست کارکنان پر تلاش و متخصص نیروگاه، مجدداً به شبکه سراسری برق کشور پیوست.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا افزود: طبق دستورالعمل شرکت سازنده، واحدهای بخاری این نیروگاه پس از هر ۲۵ هزار ساعت کارکرد معادل توربین، تحت تعمیرات نیمه اساسی و پس از ۵۰ هزار ساعت کارکرد، تحت تعمیرات اساسی قرار می گیرند، بر همین اساس قبل از این، ۹ مرحله تعمیرات نیمه اساسی و اساسی در این واحد انجام و تعمیرات اخیر دهمین تعمیرات برنامه ریزی شده در این واحد از زمان راه اندازی اولیه در سال ۱۳۵۸ تاکنون است.

وی با اشاره به دشواری و حساسیت کار نگهداری و تعمیرات و بهره برداری از واحدهای این نیروگاه پس از چهار دهه کارکرد، گفت: با شیوع ویروس کرونا در کشور و در حالی که محدودیت ها و فاصله گذاری های اجتماعی اعمال شده از ابتدای اسفند تا پایان اردیبهشت ماه فعالیت بسیاری از مشاغل را محدود و یا به تعطیلی کشانده بود کار و فعالیت در نیروگاه ها بدون وقفه ادامه داشت.

نعمتی همچنین با اشاره به افزایش فزاینده دمای هوا در کشور افزود: همکاران با تمام توان و به طور شبانه روزی در تلاشند تا در تولید مطمئن و پایدار برق و آسایش مردم خللی به‌وجود نیاید، اما از مشترکان تقاضا داریم که مثل همیشه با مدیریت مصرف و رعایت الگوی مصرف بهینه انرژی به خادمان خود در صنعت برق کمک کنند تا انشاءالله پیک تابستان را بدون خاموشی سپری کنیم.

کد خبر: ۲۵٬۶۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha