۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۹
بازگشت ارز حاصل از صادرات خرما از اساسی ترین مطالبات نخلداران و صادرکنندگان خرمای بوشهر است
استاندار بوشهر در گفت و گو با بازار:

بازگشت ارز حاصل از صادرات خرما از اساسی ترین مطالبات نخلداران و صادرکنندگان خرمای بوشهر است

بوشهر- محمدی زاده استاندار بوشهر گفت: بازگشت ارز حاصل از صادرات خرما از اساسی ترین مطالبات نخلداران و صادرکنندگان خرمای بوشهر است.

احمد محمدی زاده در حاشیه همایش تخصصی خرما در بوشهر در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: اقتصاد استان بوشهر دارای تنوع و کیفیت بالایی است و باید از تمام ظرفیت و پتانسیل موجود در سطح استان بوشهر به نحو مطلوب بهره برداری کنیم.

وی افزود: میگو و ماهی و انواع محصولات کشاورزی در کنار صنایع عمده نفت و گاز و پتروشیمی و صنایع دریایی، مزیت های مهم استان به شمار می روند.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: خرما از مزیت های کم نظیر استان است و نخل علاوه بر تولید خرما، صنایع دستی بی نظیری نیز تولید می کند که قابلیت صادرات و ارزآوری دارد.

محمدی زاده تصریح کرد: سطح زیر کشت نخیلات استان بوشهر نسبت به اول انقلاب به سه برابر افزایش یافته و تولید خرما نیز از ۴۸ هزار تن در سال ۵۷ به ۱۷۵ هزار تن رسیده است.

وی اضافه کرد: تامین آب نخیلات با شتاب مناسبی انجام شده و بحمدالله کیفیت خرما نیز رشد محسوسی داشته است.

استاندار بوشهر گفت: تشکیل کنسرسیوم خرما با مشارکت ۱۳ استان خرماخیز از پیشنهادات استان بوشهر است که امیدوارم با تلاش شبانه روزی محقق شود.

محمدی زاده از تولید ۱.۵ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در استان بوشهر خبر داد و ابراز داشت: صادرات بخش زیادی از تولیدات کشاورزی استان بوشهر جزو اولویت هاست.

وی افزود: بازگشت ارز حاصل از صادرات خرما از اساسی ترین مطالبات نخلداران و صادرکنندگان خرمای بوشهر است که انتظار می رود با تدبیر مسئولان محقق شود.

کد خبر: ۲۵۵٬۹۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha