۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰
پیش بینی کاهش نرخ بهره از میانه سال ۲۰۲۴
تحلیل روز بازارهای مالی بین المللی؛

پیش بینی کاهش نرخ بهره از میانه سال ۲۰۲۴

شاخص داوجونز در ادامه صعود شارپی به محدوده مقاومتی ۳۵۱۰۰ واحدی رسیده و واکنش به این محدوده تعیین کننده خواهد بود.

به گزارش بازار، ویدزوز بروکرز در تحلیل فاندامنتال و تکنیکال روز بازارهای مالی بین المللی چنین نوشته است:

۱- کاهش قابل توجه در شاخص تورمی آمریکا موجب شده که انتظارات نرخ بهره ای کاهش یابد و فعالین و کارشناسان پیش بینی می کنند که از میانه سال ۲۰۲۴ سیاست های انقباضی معکوس شود و نرخ بهره کاهش یابد. مجموع این اخبار موجب افزایش ریسک پذیری و تقاضا در بازار های سهام شده و شاخص های سهام در موج میان مدت صعودی در حرکت هستند. شاخص داوجونز در ادامه صعود شارپی به محدوده مقاومتی ۳۵۱۰۰ واحدی رسیده و واکنش به این محدوده تعیین کننده خواهد بود. احتمال اول واکنش اصلاحی کوتاه مدت و پس از آن عبور معتبر از این محدوده مقاومتی است.

شاخص نزدک نیز در ادامه روند صعودی به محدوده سقف دو ساله خود در ۱۵۹۴۰ واحدی رسیده و در کوتاه مدت نسبت به این محدوده واکنش برگشتی داشته است. در میان مدت همچنان احتمال اول ادامه روند صعودی با عبور از سقف دو ساله خواهد بود. شاخص S&P۵۰۰ به محدوده PRZ حاصل از مقاومت های ۴۵۲۲ و ۴۵۴۶ رسیده و واکنش به این محدوده برگشتی تعیین کننده است.

۲- در بازار نفت و شاخص نفت برنت، با اعلام شاخص تغییرات هفتگی ذخایر نفت خام آمریکا در دو هفته اخیر که نشان می دهد سطح ذخایر افزایش یافته است، قیمت در موج نزولی در حرکت است، اما به محدوده مهم PRZ حاصل از حمایت های ۷۸ تا ۸۰ دلاری رسیده و واکنش به این محدوده تعیین کننده خواهد بود. احتمال حرکات اصلاحی در این محدوده وجود دارد.

۳- در بازار طلا، قیمت در ادامه موج اصلاحی نزولی به محدوده PRZ حاصل از میانگین های میان مدت روزانه و سطح ۳۸.۲ فیبوناچی موج ماژور قبلی رسیده و نسبت به آن واکنش برگشتی داشته است. کاهش تقاضا برای دلار در پی کاهش انتظارات نرخ بهره ای، از این روند حمایت کرده و قیمت به بالای محدوده ۱۹۵۰ دلاری برگشته است. احتمال اول در میان مدت ادامه روند صعودی خواهد بود، و در ادامه واکنش قیمت نسبت به محدوده مهم و روانی ۲۰۰۰ دلاری، تعیین کننده است.

کد خبر: ۲۵۵٬۹۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha