۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۷
۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اتمام پروژه محور «بناب به منجیل» نیاز است
 سرپرست معاونت مهندسی راه و شهرسازی زنجان:

۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اتمام پروژه محور «بناب به منجیل» نیاز است

زنجان- خلیلی، سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی زنجان گفت: ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اتمام پروژه محور «بناب به منجیل» نیاز است و تاکنون بیش از ۱۱۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

سد احمد خلیلی در گفتگو با خبرنگار بازار، به پروژه ملی «زنجان– بناب– منجیل» اشاره کرد و گفت: از ۱۰۰ کیلومتر مسیر «زنجان -گیلوان -منجیل» حدود ۸۰ کیلومتر در محدوده استان زنجان است،گفت: حدود ۴۰ کیلومتر آن طی سالهای گذشته با مشخصات راه اصلی کوهستانی بهسازی شده و به بهره برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دو قطعه از این مسیر در فواصل سولی چای -بادامستان و چفتان -سرخه دیزج به طول ۲۱ کیلومتر به صورت نوسازی اجرا می شود، اظهار کرد: حدود ۱۶.۵ کیلومتر آن در دو قطعه پیمان سپاری شده و با پیشرفت فیزیکی ۱۲ درصد در دست اجرا است.

سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان، اعتبار هزینه شده برای مسیر فوق را بیش از ۱۱۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: برای اتمام آن با توجه به سنگی و سخت بودن مسیر و شرایط اجرا به بیش از یک هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

خلیلی، ابراز کرد: به منظور بهره مندی استان زنجان از ظرفیت های بسیار بالای شهرستان طارم، احداث و تکمیل این محور نقش موثری را ایفا می کند که تامین به موقع منابع مالی برای پروژه باعث تسریع در عملیات اجرایی آن خواهد شد.

وی افزود: تکمیل پروژه محور بناب به منجیل مزایای بسیاری دارد. با احداث و تکمیل این مسیر علاوه بر کاهش بیش از ۱۰ کیلومتری فاصله زنجان به طارم، با حذف بخش عمده ای از گردنه های پرپیچ و خم و ارتفاعات برف گیر این محور، شاهد کاهش محسوس زمان سفر، افزایش ایمنی محور و کاهش قابل ملاحظه در مصرف سوخت و استهلاک وسایط نقلیه سنگین و سبک در حمل و نقل کالا و مسافر خواهیم بود.

کد خبر: ۲۵۵٬۸۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha