۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۳
تقویت روابط دوجانبه تهران-بغداد در حوزه انرژی
در دیدار وزیران نفت ایران و برق عراق تأکید شد

تقویت روابط دوجانبه تهران-بغداد در حوزه انرژی

وزیر نفت و وزیر برق عراق طی دیداری دوجانبه بر تقویت همکاری‌ها در حوزه انرژی به‌ویژه صادرات گاز تبادل‌نظر و گفت‌وگو کردند.

به گزارش بازار، جواد اوجی شامگاه چهارشنبه (۲۴ آبان‌ماه) در دیدار با زیاد علی فاضل، وزیر برق عراق و عادل کریم، معاون وزیر برق این کشور در امور تولید در زمینه همکاری‌ها در حوزه انرژی و به‌ویژه صادرات گاز گفت‌وگو کردند.

وزیران نفت ایران و برق عراق در این ملاقات بر توسعه روابط دوجانبه، تبادلات در حوزه گاز و فرآورده‌های نفتی تأکید کردند.

سرمایه‌گذاری‌های مشترک، صادرات خدمات فنی و مهندسی ایران به عراق و اجرای پروژه‌های دوجانبه از دیگر محورهای گفت‌وگوی اوجی و فاضل بود.

به گزارش شانا، جواد اوجی اردیبهشت‌ماه امسال در سفر به عراق با محمد شیاع السودانی، نخست وزیر این کشور دیدار و بر توسعه همکاری‌ها در حوزه انرژی تأکید کرده بود، در این دیدار محورهای همکاری دوجانبه در زمینه میدان‌های مشترک نفتی، صادرات خدمات فنی و مهندسی و همکاری‌های آموزشی به تفضیل بررسی و تصمیم‌هایی راهگشا برای اجرای تفاهم‌های دوجانبه در بخش نفت گرفته شد.

در جریان این ملاقات، تفاهم‌نامه همکاری دو کشور در پروژه‌های نفت، گاز و پتروشیمی بین وزیر نفت ایران و حیان عبدالغنی، وزیر نفت عراق امضا شد.

بنابر این گزارش وزیر برق عراق شامگاه سه‌شنبه (۲۳ آبان‌ماه) با هدف بازدید از نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق ایران و دیدار و گفت‌وگو با مسئولان وزارت نفت و نیرو جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرد.

کد خبر: ۲۵۵٬۸۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • داودی IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
      0 1
      آقای اوجی چطور این آقایان عراقی بعداز جنگ باما ودوجنگ سخت که کلیه زیرساختها آنان آسیب دیده یاازبین رفت به دومین صادرکننده اوپک با۴/۵میلیون ارتقا وایران بااین همه ظرفیت وجایجای کشورمان چاههای نفتی با تلاش دولت دکتررییسی توانسته به دوسوم آنها یعنی ۳/۲تولید رسیده وسایل گذشته ۱۵۵میلیارد دلار ۳برابر ما درآمد نفتی داشته باشد!؟!؟ازدولت محترم خواستار پیگیری دریافت غرامت جنگی حداقل هزار میلیارد دلاری ارعراق شوند کویت غرامت ۵۵میلیارد دبلاریش را سال پیش آخرین قسطش را دریافت نمود ما کم به ایشان کمک نکرده این سردار دلاور وبسیاری از غیورمردان مان در راه دفاع ازایشان شهید شدند لطفا به این قضیه که متعلق به خساراتیست که کشورمتحمل شده توجه خاص نمایید یاعلی مدد