۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۱
بیش از ۹۰ درصد حمل و نقل از طریق جاده‌ها انجام می‌شود
رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای:

بیش از ۹۰ درصد حمل و نقل از طریق جاده‌ها انجام می‌شود

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: ارائه آموزش‌های نوین و حرفه‌ای به رانندگان از اهداف مهم این سازمان است و استفاده از ظرفیت ایرو در مقوله آموزش حائز اهمیت است.

به گزارش بازار، داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در نخستین همایش علمی-تخصصی مشترک با اتحادیه حمل و نقل بین‌المللی اروپا (IRU) که در مرکز توسعه آموزش، مطالعات و نوآوری این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: کشور ایران دارای مزایای ویژه‌ای بوده و از دیرباز با قرار گرفتن در جاده ابریشم و مسیر ترانزیت، نقشی پیونددهنده برای کشورها دارد.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، عنوان کرد: از مجموع ۲۲۰ هزار کیلومتر شبکه راه‌های کشور، قریب به ۶۰ هزار کیلومتر راه‌های اصلی، ترانزیت و شریان‌های اصلی هستند و بیش از ۹۰ درصد حمل و نقل از طریق جاده‌ها انجام می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این‌که استفاده از کریدورهای بین‌المللی شناخته شده و ایجاد راهگذرهای بین‌المللی جدید در دستور کار است، استفاده مطلوب از ظرفیت ترانزیت کشور را از اولویت‌های کاری سازمان برشمرد.

به گفته امانی، در کشورمان در حال حاضر ۲۶ پایانه مرزی فعال وجود دارد که نقش مؤثری را در افزایش ترانزیت کالا بر عهده دارند.

وی تأکید کرد: برگزاری نشست سه‌جانبه رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، اتحادیه بین‌المللی حمل و نقل جاده‌ای (ایرو) و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، بستر مناسبی را برای استفاده از ظرفیت «ایرو» در حوزه آموزش را فراهم آورده، تا با آموزش حرفه‌ای رانندگان از خدمات آن‌ها در سطح بین‌المللی استفاده شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برنامه اجرایی همکاری با ایرو تدوین کرده که شامل سرفصل‌های متعددی در انتقال و تخلیه بار از مرزها به گمرکات داخلی، ارتقاء ترانزیت بین‌المللی در شاخه جنوبی کریدور غرب به شرق تحت صحابت تیر، ترویج حمل و نقل روان، توسعه راهگذرهای حمل و نقل بین‌المللی شمال-جنوب و خلیج فارس-دریای سیاه است.

وی تجاری‌سازی راه‌گذرهای اسلام‌آباد تهران، استانبول، قرقیزستان، تاجیکستان، افغانستان، پیاده‌سازی نظام هماهنگ عبور سریع کانتینرهای تحت صحابت تیر، تسریع خدمات مرزی، مساعدت به کشورهای منطقه در عضویت و اجرای کنوانسیون تیر و ایجاد کارگروه دائمی نظارت بر اجرای برنامه اقدام و بحث در مورد مسائل نوظهور را از دیگر اهداف همکاری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با ایرو برشمرد.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، از دیگر اهداف برگزاری این نشست سه جانبه را استفاده از تجارب بین‌المللی، به‌روزرسانی اطلاعات و ارائه آموزش‌های کاربردی و اثرگذار به رانندگان عنوان و ابراز امیدواری کرد در کمیته ایمنی و آموزش همکاری‌های مطلوبی با ایرو صورت پذیرد و از تجارب بین‌المللی دیگر کشورها استفاده شود.

کد خبر: ۲۵۵٬۷۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha