۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۷
مرکز تحقیقات و پرورش گله صنعتی کشور با ظرفیت ۳۱ هزار دام مولد سبک در زنجان در حال ساخت است
رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان:

مرکز تحقیقات و پرورش گله صنعتی کشور با ظرفیت ۳۱ هزار دام مولد سبک در زنجان در حال ساخت است

زنجان-تاراسی،رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان،با بیان اینکه مرکز تحقیقات و پرورش گله صنعتی کشور با ظرفیت ۳۱ هزار دام مولد سبک در زنجان در حال ساخت است، گفت: با تولید دام سبک اصلاح شده در کشور تبدیل می شود. 

جواد تاراسی در گفتگو با خبرنگار بازار،با بیان اینکه مرکز تحقیقات و پرورش گله صنعتی کشور با ظرفیت ۳۱ هزار دام مولد سبک در زنجان در حال ساخت است، گفت: با تولید دام سبک اصلاح شده در کشور تبدیل می شود. 

وی ااظهار کرد: با بهره برداری این طرح زنجان به عنوان قطب تولید دام سبک اصلاح شده در کشور تبدیل می شود. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان، گفت: کار تحقیقاتی و تجاری طرح اصلاح نژاد گوسفند افشار امرور ۱۴ ساله شده و یک الکوی موفق اقتصاد مقاومتی در بخش دامپروری است. 

تاراسی تاکید کرد: در حال حاضر اصلاح نژاد دام سبک در ۱۳۰ دامداری در روستاهای استان زنجان با بیش از ۱۷ هزار راس ، ۱۰ گله صنعتی با بیش از هشت هزار دام مولد در حال انجام است. 

وی گفت: پرورش دهندگان گوسفند افشار ۲۵ استان کشور خواهان گوسفند اصلاح شده زنجان هستند. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان، تصریح کرد: این طرح افزایش تولید گوشت کشور را به همراه داشته و در ابعاد مختلف افزایش درآمد و قطع  وابستگی را به دنبال دارد. 

تاراسی افزود: : این طرح از سال ۸۵ با مشارکت سازمان جهاد کشاورزی استان و دانشگاه زنجان با وارد کردن سلول‌های جنسی گوسفند نژاد برولامرینو از کشور نیوزیلند آغاز شد و بعد از اتمام عملیات اصلاح نژادی در مدت شش سال در محیطی کاملاً بسته در مزرعه دانشگاه، نخستین ایستگاه تحقیقاتی بخش خصوصی در سال ۹۱ در استان تشکیل و مراحل انتقال دام اصلاح‌شده به گله‌های مردمی نیز از سال ۹۲ آغاز شد. و تامنون هم موفق بوده است. 

وی افزود: ایران جزو هشت کشور دارنده فناوری چندقلوزایی است که این فناوری به  همت پژوهش گران دانشگاه زنجان در ایران و در استان زنجان کلید خورد. 

کد خبر: ۲۵٬۵۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha