۲ تیر ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۴
شهرک سازی در اطراف شهرها اجرایی می شود/ سقف تسهیلات مستاجران در حال بررسی است
وزیر راه و شهرسازی:

شهرک سازی در اطراف شهرها اجرایی می شود/ سقف تسهیلات مستاجران در حال بررسی است

اسلامی، وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه دستورالعمل شهرک سازی در شورای عالی شهرسازی روان سازی شده است گفت: در حال حاضر ۲.۵ میلیون مسکن در کشور بیشتر از تعداد خانوار داریم.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه در مراسم امضای تفاهمنامه تولید ۲۰ هزار مسکن ملی میان وزارت راه و شهرسازی، سازمان نظام مهندسی ساختمان و اتاق بازرگانی تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه دستورالعمل روان سازی شهرک سازی در شورای عالی معماری و شهرسازی روان سازی و تسهیل شده است گفت: زمین‌های مرغوبی برای احداث شهرک‌ها در اختیار داریم و در حال حاضر ۲۰ پروژه شهرک‌سازی را می‌توانیم اجرا کنیم. اما موضوعی که حائز اهمیت است این است که در تلاش هستیم تا اراضی اهداف شهرها را در اختیار بخش خصوصی قرار ‌دهیم تا اقدام به شهرک سازی کنیم.

به گفته وی، با این اقدام هم برای مردم، هم اشتغال و هم اوقات فراغت مناسب خواهد بود.

در حال حاضر استطاعت مردم به خرید واحدهای مسکونی کم متراژ است و عمده خرید و فروش‌های انجام شده به زیر ۸۵ متر رسیده است

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه دو میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی از تعداد خانوارها بیشتر است، ادامه داد: این آمار به غیر از واحدهای ویلایی است اما در حال حاضر استطاعت مردم به خرید واحدهای مسکونی کم متراژ است و عمده خرید و فروش‌های انجام شده به زیر ۸۵ متر رسیده است.

وی با اشاره به اهمیت صنعتی سازی و اینکه این اقلام در کارخانه تولید شده و فقط نیاز به نصب آنها در محل کارگاه است تاکید کرد:  کارت اعتباری مصالح ساختمانی عملیاتی شده و اجباری شده است. در این برنامه عملیاتی دو اقدام در حال انجام است که یکی به صورت تهاتر و دیگری بصورت صدور کارت اعتباری مصالح که بانک مسکن با بنیاد مسکن برای ساخت ۶۰ هزار واحد از طرح اقدام ملی مسکن آن را دنبال می‌کند، اجرایی شده است.

اسلامی گفت: تسهیلات قابل توجهی هم به سازندگان اختصاص می‌یابد به طوری که برای 20 درصد آورده خود می‌توانند تسهیلات 80 درصدی دریافت کنند.

دو بسته سیاستی و حمایتی در بخش اجاره تدوین شده که بخشی از آنها با حضور معاون اول رئیس جمهور روز گذشته بررسی و نهایی شد و بخشی دیگر نیزفردا در جلسه ستاد اقتصادی دولت به ریاست رئیس جمهور نهایی خواهد شد

اسلامی در پاسخ به این پرسش که فردا قرار است در دولت در خصوص بازار اجاره و مستاجران تصمیم گیری شود؟ گفت: دو بسته سیاستی و حمایتی در بخش اجاره تدوین شده که بخشی از آنها با حضور معاون اول رئیس جمهور روز گذشته بررسی و نهایی شد و بخشی دیگر نیز فردا در جلسه ستاد اقتصادی دولت به ریاست رئیس جمهور نهایی خواهد شد.

وی افزود: در مورد سقف و میزان نرخ سود آن باید منتظر ماند و دید چه اتفاقی خواهد افتاد.

کد خبر: ۲۵٬۵۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha