۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۷
صادرات نفت روسیه به کشور عضو بریکس رکورد زد

صادرات نفت روسیه به کشور عضو بریکس رکورد زد

روسیه در ماه اکتبر مقدار بی سابقه‌ای نفت خام به برزیل صادر کرده و به سومین تامین کننده بزرگ این کشور تبدیل شده است.

به گزارش بازار، ریانووستی با استناد به برخی آمار و داده‌ها گزارش داد که روسیه در ماه اکتبر مقدار بی سابقه‌ای نفت خام به برزیل صادر کرده و به سومین تامین کننده بزرگ این کشور تبدیل شده است.

بر اساس این گزارش، این کشور آمریکای لاتین واردات نفت خام از روسیه را پس از دو سال توقف در سپتامبر از سر گرفت.

مسکو در ماه اکتبر ۲۰۷ هزار تن نفت خام به ارزش ۱۳۳ میلیون دلار به برزیل صادر کرد و این در حالی بود که روسیه درصدد ایجاد بازارهای جدید و تقویت موقعیت خود به عنوان صادرکننده پیشروی سوخت به کشورهای عضو بریکس بوده است.

ریانووستی تأکید کرد که صادرات نفت اکتبر از حداقل سال ۱۹۹۷، هم از نظر حجم و هم از نظر ارزش، بیشترین میزان بوده است، زیرا هیچ آمار قبلی بیش از این در دسترس عموم نیست.

پیش از این، رکورد حجم خرید نفت از روسیه توسط برزیل در ماه مه ۲۰۰۲ بود که در مجموع به ۱۳۹۸۰۰ تن رسید.

این افزایش صادرات نفت به روسیه کمک کرد در ماه گذشته میلادی پس از ایالات متحده (۳۴۶ میلیون دلار) و گویان (۱۸۷ میلیون دلار)، به سومین تامین کننده بزرگ نفت برزیل تبدیل شود.

پنج تامین کننده برتر نفت خام این کشور آمریکای لاتین نیز شامل الجزایر (۱۱۲ میلیون دلار) و عربستان سعودی (۹۸ میلیون دلار) می‌شود ...

از زمان تحریم‌های اتحادیه اروپا و گروه ۷ علیه روسیه که با اعمال سقف قیمت نفت همراه شد، به همراه برزیل، دو کشور دیگر بریکس یعنی هند و چین، فعال‌ترین خریداران نفت روسیه بوده‌اند.

تحلیلگران می‌گویند که نفت دارای تخفیف روسیه برای برزیل مزیت مالی زیادی به همراه دارد، زیرا دولت این کشور برای کاهش هزینه سوخت حمل و نقل با مشکل مواجه است.

کد خبر: ۲۵۵٬۷۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha