۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۰
حوزه فرآوری و بسته بندی خرما در بوشهر رشد چشمگیری دارد| لزوم تسهیل صادرات خرما
استاندار بوشهر مطرح کرد:

حوزه فرآوری و بسته بندی خرما در بوشهر رشد چشمگیری دارد| لزوم تسهیل صادرات خرما

بوشهر- استاندار بوشهر با بیان اینکه حوزه فرآوری و بسته بندی خرما در بوشهر رشد چشمگیری دارد بر لزوم تسهیل صادرات خرمای استان بوشهر تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، احمد محمدی زاده ظهر چهارشنبه در نشست میز ملی توسعه خرما در بوشهر اظهار داشت: تولید کنندگان، فرآوران و صادر کنندگان خرما نیازمند حمایت بیشتر و موثرتر هستند و امیدوارم به اهداف مورد نظر برسیم.

وی افزود: دو سال قبل از انقلاب به دلیل مشکلاتی که نخلداران دشتستان در معیشت داشتند، نخل ها را رها کردند و به مشاغل دیگر روی آوردند و بعد از پیروزی انقلاب و با حمایت نظام، مجددا نخل ها در دشتستان احیا شد و زندگی نخلداران رونق بیشتری گرفت.

استاندار بوشهر بیان داشت: احداث سدها و بهبود وضعیت آب پایدار و توسعه زیرساخت ها سبب شد که نخل ها، جان تازه ای بگیرند و اکنون نیز سد دالکی با ۵۳ درصد پیشرفت فیزیکی، در حال ساخت است.

محمدی زاده تصریح کرد: در ابتدای دولت سیزدهم سد دالکی حدود ۳۰ درصد پیشرفت داشت و طی دو سال اخیر به ۵۳ درصد رسیده که سال آینده این سد با ظرفیت ۲۷۰ میلیون متر مکعب، آبگیری می شود.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: در تنگستان نیز سد خاییز آبگیری شده و سد باهوش نیز در بالادست نخیلات در دست اجراست که ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و کمک بزرگی به تامین آب کشاورزی تنگستان است.

محمدی زاده گفت: در حوزه فرآوری و بسته بندی خرما به پیشرفت های چشمگیری رسیده ایم که نسبت به سنوات قبل رشد محسوسی داشته است.

استاندار بوشهر ابراز داشت: حرکت دولت سیزدهم رو به جلوست و در حمایت از نخلداران و تولیدکنندگان خرمای استان بوشهر از هیچ تلاشی فروگذار نمی کنیم.

وی افزود: اتاق بازرگانی استان بوشهر، مطالب این میز خرما را در سه دسته شامل حوزه نمایندگان مجلس، حوزه وزارت جهاد کشاورزی و حوزه مسایل استانی دسته بندی کند و پیگیری مستمر و شبانه روزی برای تحقق مصوبات داشته باشند.

محمدی زاده تاکید کرد: همه باید کمک کنیم تا صادرات خرما رونق پیدا کرده و معیشت کشاورزان و تولیدکنندگان خرما در استان بوشهر تامین شود.

کد خبر: ۲۵۵٬۷۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha