۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۴
 امریکا قیمت نفت خام را تا ۲۰۲۱ پیش بینی کرد!

امریکا قیمت نفت خام را تا ۲۰۲۱ پیش بینی کرد!

اداره اطلاعات انرژی امریکا اعلام کرد که قیمت هر بشکه نفت خام برنت در سال ۲۰۲۰ به طور متوسط به ۶۵ دلار و در ۲۰۲۱ به ۶۸ دلار خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از آذرتاج، انرژی امریکا در گزارش چشم انداز کوتاه مدت خود، قیمت های نفت خام برنت را به طور متوسط ۶۵ دلار در هر بشکه  در سال ۲۰۲۰ و ۶۸ دلار در سال ۲۰۲۱  اعلام کرد در حالیکه قیمت نفت خام برنت در سال ۲۰۱۹، ۶۴ دلار گزارش شده است.

بر اساس این گزارش، قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت در هر بشکه ۵.۵۰ دلار کمتر از متوسط قیمت نفت خام برنت در سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ خواهد شد.  

اداره اطلاعات انرژی امریکا نیز اظهار داشت که استحکام بازار یکی از عوامل اصلی فشار قیمت رو به بالا در میانه سال جاری و سال ۲۰۲۱ خواهد بود و پیش بینی می شود که تا پایان سال ۲۰۲۱ این نرخ به ۶۹ دلار و به طور متوسط به ۶۸ دلار افزایش یابد.    

 قیمت نفت خام برنت در هر بشکه امروز ۶۴.۲۷ دلار، نفت خام وست تگزاس اینترمدیت ۵۷.۹۹ و نفت خام اوپک ۶۶.۷ دلار تا همین لحظه معامله شده است.  

گفتنی است که علاوه بر استحکام و تعدیل بازار، عوامل دیگری چون توافق تجاری امروز میان چین و امریکا و پایین آمدن ارزش دلار نسبت به یورو که باعث رکود اقتصادی چین می شود، بر افزایش قیمت نفت تا میانه سال ۲۰۲۰ تاثیر گذار است . 

کد خبر: ۲٬۵۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha