۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۹
۹۰۰ فقره تسهیلات ضروری و اشتغال در استان سمنان پرداخت شد 
از محل سفر استانی رئیسی؛ 

۹۰۰ فقره تسهیلات ضروری و اشتغال در استان سمنان پرداخت شد 

سمنان- هاشمی، استاندار سمنان گفت: از محل سفر استانی رئیس جمهور و هیات دولت به استان بیش از ۹۰۰ فقره  تسهیلات ضروری و اشتغال پرداخت شده است.

سید محمد رضا هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه سفر سال ۱۴۰۰ هیات دولت به استان سمنان مصوبه در قالب ۴۶۹ ریزپروژه برای استان به همراه داشت، تاکید کرد: ۱۴۵ هزار میلیارد ریال ممجموع اعتبارات این طرح ها در سفر هیات دولت بود.

وی افزود: در این سفر ۱۱۷ پروژه عمرانی با اعتبار ۳۴ هزار میلیارد ریال به تصویب رسید که بسیاری از این طرح ها تاکنون تکمیل و اجرا شده است.

استاندار سمنان با بیان اینکه سفر هیات دولت به استان همچنین ۲۸ پروژه عمرانی و زیربنایی مصوب با اعتبار ۱۰۹ میلیارد ریال داشت که اعتبارات سال ۱۴۰۱ آن ۱۰۰ درصد تخصیص یافته است، گفت: بیش از ۱۲ هزار ریال اعتبارات عمرانی نیز تاکنون پرداخت شده است.

هاشمی از پرداخت وام ۱۵ میلیون تومانی به ۱۱ هزار نفر در استان سمنان خبر داد و ابراز کرد: مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار به صندوق کارآفرینی امید اختصاص یافت که توانستیم شاهد پرداخت ۹۲۳ فقره تسهیلات ضروری و اشتغال در استان باشیم.

وی از انعقاد قرارداد تامین دو هزار و ۵۰۰ دستگاه اتومبیل درون شهری به میزان هشت هزار میلیاردتومان مابین وزارت کشور و شرکت عقاب افشان با ایجاد تعهد اشتغال ۴۰۰ نفر در استان خبر داد و گفت: تاکنون تعداد ۲۵۰ دستگاه اتوبوس دراختیار وزارت کشور قرار گرفته است.

در سال گذشته استان سمنان رتبه سوم ایجاد اشتغال را در کشور به دست آورد

استاندار سمنان تعداد اشتغال تعهد شده استان در سال گذشته را ۱۱ هزار و ۲۸۲ نفر اعلام کرد و گفت: ۱۶ هزار و ۳۹۳ نفر اشتغال در استان ایجاد شد که ۴۵ درصد بیشتر از میزان تعهد شده نیز بود.

هاشمی با بیان اینکه در سال گذشته استان سمنان رتبه سوم ایجاد اشتغال را در کشور به دست آورد، گفت: تعداد اشتغال تعهد شده استان در سال ۱۴۰۲ برابر ۱۲ هزار و ۳۴۲ نفر است که تاکنون نزدیک به ده هزار شغل در استان ایجاد شده که معادل ۷۸ درصد کل تعهد برآورد می شود و هنوز پنج ماه از سال نیز باقی مانده است.

وی درباره جذب اعتبارات تسهیلات مسکن روستایی نیز گفت: میانگین جذب اعتبارات در استان های کشور ۵۸ درصد بود اما در استان سمنان و در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۹۳ درصد اعتبارات این تسهیلات جذب شد که رتبه نخست کشوری را به این استان اختصاص داد.

استاندار سمنان از کسب رتبه اول کشور در پیشرفت فیزیکی واحدهای مسکونی خبر داد و تاکید کرد: در سال گذشته نیز میانگین جذب تسهیلات مسکن روستایی در کشور ۴۵ درصد بود که در استان ۷۶ درصد این تسهیلات جذب شده است.

کد خبر: ۲۵۵٬۶۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha