۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۱
مصرف آب در استان همدان ۳۰ درصد افزایش یافته است
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان:

مصرف آب در استان همدان ۳۰ درصد افزایش یافته است

همدان - مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: شیوع ویروس کرونا منجر به افزایش ۳۰ درصدی مصرف آب در استان همدان شده است.

به گزارش بازار، سید هادی حسینی بیدار ظهر دوشنبه در جمع مدیران استان همدان در استانداری همدان به تشریح وضعیت منابع آب استان، وضعیت مصرف و شرایط شرکت آب و فاضلاب پس از یکپارچه سازی پرداخت.

حسینی بیدار اظهار کرد: طی سالهای گذشته با روش‌های مختلفی موفق به کنترل مصرف آب در شهرهای استان همدان شدیم اما متاسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا با افزایش ۳۰ درصدی مصرف آب در استان همدان روبرو شده ایم.

وی گفت: در حال حاضر با بالاترین توان در حال تولید آب هستیم و در صورت ادامه مصرف به میزان حال حاضر احتمالاً در ماه‌های پیش رو دچار کمبود آب در شبکه توزیع خواهیم شد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان افزود: برخی از منابع تامین آب که در فصول غیر زراعی از آن بهره مند هستیم در حال حاضر از دسترس خارج شده است و شرکت آب و فاضلاب برای پیگیری از کمبود آب پیگیر ایجاد و بهره مندی از منابع جدید آب است.

حسینی بیدار ضمن تشریح راهکارهای صرفه جویی در مصرف آب تنها راه عبور از بحران را مدیریت مصرف دانست و گفت: در حال حاضر مصرف آب در همدان ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش یافته به طوری که در اسدآباد رکورد مصرف آب شکسته شده است.

وی با بیان اینکه ظرفیت تولید آب در همدان هزار و 400 لیتر در ثانیه است، تأکید کرد: پروژه‌ای در تصفیه خانه سد اکباتان تا یک ماه آینده وارد مدار خواهد شد که ۱۰۰ لیتر به ظرفیت تصفیه خانه اکباتان اضافه خواهد شد.

حسینی بیدار با اشاره به اینکه ۳۰۰ لیتر در ثانیه به ظرفیت تصفیه خانه عباس آباد اضافه خواهد شد، مطرح کرد: در مسیر خط تالوار سعی کردیم چاه‌هایی که به خط تالوار می‌رسد را شناسایی کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه از جمعیت شهری یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفری استان ۱۰۰ درصد تحت پوشش خدمات آب هستند، تصریح کرد: به ۳۰ شهر استان همدان خدمات رسانی می‌شود که ۴۴۳ هزار مشترک آب در حوزه شهری در استان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه ۲۶۱ حلقه چاه در استان همدان وجود دارد، افزود: از این تعداد ۱۸۰ حلقه چاه در مدار است همچنین در آبرسانی همدان از سه دهنه چشمه و چهار رشته قنات استفاده می‌شود.

کد خبر: ۲۵٬۵۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha