۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷
افزایش اندک قیمت طلا در بازارهای جهانی| انتظار سرمایه گذاران برای انتشار نرخ تورم آمریکا
تحلیل بازار جهانی طلا؛

افزایش اندک قیمت طلا در بازارهای جهانی| انتظار سرمایه گذاران برای انتشار نرخ تورم آمریکا

قیمت طلا طی روز معاملاتی سه شنبه با افزایش قیمت اندک مواجه شده و با اینحال، تردید سرمایه گذاران در بازار منجر به عدم توانایی فلز زرد برای افزایش قیمت بیشتر گشته است.

به گزارش خبرنگار بازار؛ قیمت طلا طی روز معاملاتی سه شنبه با افزایش قیمت اندک مواجه شده و با اینحال، تردید سرمایه گذاران در بازار منجر به عدم توانایی فلز زرد برای افزایش قیمت بیشتر گشته است.

قیمت طلا تا حوالی ظهر روز سه شنبه به حوالی ۱۹۴۵ دلار رسیده و اندکی نسبت به روز قبل افزایش یافت. سرمایه گذاران اما منتظر انتشار نرخ تورم ماه اکتبر از سوی فدرال رزرو بوده و به همین دلیل، بازار کشش لازم برای افزایش بیشتر قیمت را نشان نمی دهد.

قرار است فدرال رزرو، در جلسه آینده خود و پس از انتشار نرخ تورم و شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) برای ماه اکتبر، تصمیم نهایی خود در خصوص سیاست افزایش نرخ بهره برای ماه دسامبر را اعلام نماید.

افزایش اندک قیمت طلا در بازارهای جهانی| انتظار سرمایه گذاران برای انتشار نرخ تورم در آمریکا

در صورتیکه فدرال رزرو تشخیص دهد که ادامه روند افزایش نرخ بهره برای کنترل بیشتر تورم لازم است، می توان بار دیگر منتظر ریزش قیمت طلا و دیگر بازارها مانند رمزارزها بود. اما در صورت توقف سیاست مذکور می توان انتظار روندی برعکس را برای طلا داشت.

پیش بینی کارشناسان این است که نرخ افزایش هزینه زندگی در آمریکا به عنوان اقتصاد نخست جهان، برای ماه اکتبر حدود ۰.۱ درصد اعلام شود. اگرچه این رقم در ماه سپتامبر حدود ۰.۴ درصد بوده و عملکرد فدرال رزرو در مسیر کاهش تورم نسبتا موفقیت آمیز قلمداد می شود؛ اما باید دید که تصمیم جروم پاول رئیس بزرگترین نهاد اقتصادی ایالات متحده در خصوص ادامه سیاست افزایش نرخ بهره بانکی و یا توقف آن چه خواهد بود.

کد خبر: ۲۵۵٬۴۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha