۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۷
شاهد خیزش علمی بزرگ مبتنی بر اقتصاد دانش بنیان هستیم
معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور:

شاهد خیزش علمی بزرگ مبتنی بر اقتصاد دانش بنیان هستیم

معاون علمی، فناوری رییس جمهور با بیان اینکه در کشور شاهد خیزش علمی مبتنی بر اقتصاد دانش بنیان هستیم، افزود: صنعت آب و برق در کمک به تسریع فرایند خیزش علمی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند.

به گزارش بازار، روح الله دهقانی فروزآبادی در آیین افتتاح بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی و نخستین جشنواره فن بازار کشور که در محل برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی در حال برگزاری است، گفت: به برکت رهنمودهای ارزشمند رهبر معظم انقلاب در دو دهه گذشته یک جریان تولید علم در کشور ایجاد شد که نتیجه آن فعال شدن دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها و رونق گرفتن فعالیت شرکت‌های دانش بنیان بود.

وی افزود: در جریان این خیزش بزرگ میزان سرمایه گذاری‌ها در حوزه دانش بنیان‌ها افزایش یافت و یک ظرفیت بزرگ ملی و مبتنی بر دانش برای رفع مشکلات کلیدی کشور ایجاد شد.

فیروزآبادی ادامه داد: در این سال‌ها و در نتیجه همین روند رو به رشد بسیاری از کشورهای همسایه و منطقه تلاش کردند تا با تقویت تعاملات خود با ایران از این ظرفیت‌ها استفاده کنند.

وی با بیان اینکه کشورهایی که تا حدودی با ایران نیز زاویه داشتند نیز در این سال ها تلاش کردند به سمت دوستی مصلحت آمیز روی بیاورند و با ایران ارتباط بگیرند، اضافه کرد: امروزه در واقع زبان اقتدار، زبان فناوری و اقتصاد دانش بنیان است که به لطف خداوند ایران در این حوزه پیشرفت های چشمگیری داشته است.

فیروزآبادی با اشاره به دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با نخبگان تصریح کرد: حضرت آقا در دیدار اخیر خود با نخبگان از یک کلید واژه استفاده کردند و فرمودند که نیاز به یک خیزش علمی داریم و برای تحقق این خیزش به سرمایه‌گذاری جدی داریم.

وی افزود: باور بنده این است که راهبرد تضمینی برای موفقیت این هدف‌گذاری ایجاد پیوند عمیق میان صنعت و دانشگاه و شرکت‌های دانش بنیان است.

معاون علمی رییس جمهور اظهار داشت: با این اتفاق می‌توان علاوه بر شناسایی دقیق نیازهای صنعت سازوکاری را طراحی کرد تا نخبگان و شرکت‌های دانش بنیان به صورت دقیق در مسیری که نیاز است فعالیت کنند.

وی در ادامه به جایگاه ویژه صنعت آب و برق در تسریع فرایند خیزش علمی کشور اشاره کرد و گفت: در این بین صنعت آب و برق با توجه به جایگاه ویژه‌ای که در رشد و توسعه ملی دارد، یکی از مخاطبان جدی این راهبرد است که می توان با ایجاد این پیوند شاهد خیزش علمی جدی در این دو صنعت باشیم.

فیروزآبادی افزود: در واقع صنعت آب و برق کشور صنایع ارزش آفرین هستند که در سایه ارتباط خوب با شرکت‌های دانش بنیان توانسته است نقش موثری در مسیر پیشرفت کشور داشته باشد.

وی ادامه داد: صنعت برق و جشنواره فن بازار یکی موفق ترین نمایشگاه های کشور است که تلاش کرده تا در قالب جنشواره ویژه فن بازار نیازهای واقعی صنعت برق را شناسایی کند و برای آن راهکار ارائه کند.

معاون علمی رییس جمهور در پایان تاکید کرد: در این بین جشنواره فن بازار صنعت برق کشور هم اینک‌در حال برگزاری است، در آن ایده های فناورانه این صنعت به نمایش درآمده و می‌تواند نقش موثری در تسریع این فزایند داشته باشد.

کد خبر: ۲۵۵٬۴۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha