۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۱
عقبگرد بیت کوین به کانال ۳۶ هزار دلار| سرمایه گذاران منتظر انتشار شاخص CPI در آمریکا
تحلیل بازار رمز ارزها؛

عقبگرد بیت کوین به کانال ۳۶ هزار دلار| سرمایه گذاران منتظر انتشار شاخص CPI در آمریکا

قیمت بیت کوین پس از افزایش به ۳۷۹۰۰ دلار در تاریخ ۹ نوامبر، بار دیگر با عقبگرد مواجه شده و به کانال ۳۶ هزار دلار بازگشت.

به گزارش خبرنگار بازار؛ قیمت بیت کوین پس از افزایش به ۳۷۹۰۰ دلار در تاریخ ۹ نوامبر، بار دیگر با عقبگرد مواجه شده و به کانال ۳۶ هزار دلار بازگشت.

بر اساس این گزارش، دلیل اصلی این عقبگرد انتظار سرمایه گذاران برای انتشار شاخص CPI در آمریکا طی هفته جاری بوده و به نظر می رسد پیش از انتشار آمار رسمی این شاخص، بازار در نوعی رکود و ثبات نسبی قیمت به سر ببرد.

پیش بینی کارشناسان این است که نرخ افزایش هزینه زندگی در آمریکا به عنوان اقتصاد نخست جهان، برای ماه اکتبر حدود ۰.۱ درصد اعلام شود. اگرچه این رقم در ماه سپتامبر حدود ۰.۴ درصد بوده و عملکرد فدرال رزرو در مسیر کاهش تورم نسبتا موفقیت آمیز قلمداد می شود؛ اما باید دید که تصمیم جروم پاول رئیس بزرگترین نهاد اقتصادی ایالات متحده در خصوص ادامه سیاست افزایش نرخ بهره بانکی و یا توقف آن چه خواهد بود.

علیرغم تردید سرمایه گذاران بازار رمزارزها باید به این نکته نیز اشاره کرد که علیرغم ریزش اخیر قیمت، سرمایه گذاران طی هفته گذشته حدود ۵ درصد سود حاصل از سرمایه گذاری بر روی بیت کوین را به خود تخصیص داده و همچنین، افزایش قیمت تا مرز ۳۸ هزار دلار نیز بالاترین میزان قیمت بیت کوین از می سال ۲۰۲۲ به این سو محسوب می شود.

لذا تصور عمومی بر این است که بازار رمزارزها پس از انتشار شاخص CPI از سوی فدرال رزرو باید شاهد حرکتی جدید بوده و از رکود موقت فعلی خارج شود.

کد خبر: ۲۵۵٬۳۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha