۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۴
ریزش قیمت نفت در پی افزایش نگرانی در خصوص کاهش تقاضا در آمریکا و چین
تحلیل بازار نفت؛

ریزش قیمت نفت در پی افزایش نگرانی در خصوص کاهش تقاضا در آمریکا و چین

با آغاز روز معاملاتی هفته جدید، قیمت نفت بار دیگر مسیر ریزشی در پیش گرفته و هر بشکه نفت خام دریای برنت با ریزش یک دلاری قیمت مواجه شد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ با آغاز هفته معاملاتی جاری و افزایش نگرانی ها از وضعیت بازار به ویژه در آستانه اعلام تصمیم فدرال رزرو آمریکا در خصوص تعیین تکلیف سیاست افزایش نرخ بهره، سرمایه گذاران از بازار نفت عقب نشینی کردند.

همچنین دلیل دیگر عقب نشینی سرمایه گذاران از بازار نفت، مسایله کاهش احتمالی تقاضای نفتی از سوی آمریکا و چین بوده که بازار را سردرگم کرده است. طی روز معاملاتی دوشنبه، هر بشکه نفت برنت با افت قیمت یک دلاری، به ۹۱.۳۵ دلار رسیده و این در حالیست که هر بشکه نفت وست تگزاس نیز با ۶ سنت کاهش قیمت به ۷۷.۱۱ دلار در هر بشکه رسید.

این افت قیمت در حالی رخ داده که دولت عراق روز جمعه هفته گذشته اعلام کرد که از کاهش تولید نفت از سوی اوپک حمایت میکند؛ موضوعی که منجر به افزایش ۲ درصدی قیمت نفت در هر بشکه شد.

هیرویوکی کیکوکاوا تحلیلگر ارشد هلدینگ نیسان ژاپن در خصوص چرایی کاهش قیمت مجدد قیمت نفت در روز دوشنبه گفت: عمده سرمایه گذاران بر موضوع کاهش تقاضا در آمریکا و چین متمرکز شده اند و این در حالیست که موضوع عرضه نفت در سایه جنگ حماس و اسرائیل نیز در هاله ای از ابهام قرار گرفته است.

کد خبر: ۲۵۵٬۳۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha