۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰
ایجاد پنج هزار و ۱۹۸ شغل توسط کارآفرینان در همدان| حمایت ها تقویت شود
در نشست کارآفرینان و مدیران دولتی عنوان شد؛

ایجاد پنج هزار و ۱۹۸ شغل توسط کارآفرینان در همدان| حمایت ها تقویت شود

همدان - دبیر کانون کارآفرینان برتر رسمی استان همدان گفت: ۲۰۶ کارآفرین در استان همدان شناسایی‌شده‌اند به‌طوری‌که ۵۰ نفر از آن‌ها فعال هستند و برای پنج هزار و ۱۹۸نفر شغل ایجاد کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار بازار؛ کارآفرینی در فرهنگ اسلامی و ایرانی جایگاه والایی دارد و تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر عبادت و ارزش بودن کارآفرینی و پیگیری‌های رئیس‌جمهور برای تسهیل کارآفرینی و بهبود فضای کسب‌وکار نشان‌دهنده عمق این نگاه و اهمیت به کارآفرینی است.

بااین‌حال و به‌زعم این تأکیدات و سیاست‌ها متأسفانه حرکت به سمت ایجاد جامعه کارآفرین چندان سرعت مطلوبی ندارد و نیاز است تا با همکاری و همدلی این مسیر هموار و تسهیل شود.

بر همین اساس هم‌زمان با هفته جهانی کارآفرینی، بخش خصوصی و بخش دولتی در همدان در جلسه‌ای گرد هم آمدند تا با شناسایی فرصت‌های پیش رو حرکت در این مسیر را تسهیل کنند.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان همدان در این نشست بابیان اینکه ۷۲ برنامه و رویداد کارآفرینی برای این هفته جهانی در سراسر استان همدان در نظر گرفته‌شده است، گفت: ازجمله این برنامه‌ها در سطح استان همدان می‌توان به برگزاری وبینارها، کارگاه‌های و دوره‌های آموزشی، استقرار کانتر مشاوره و آموزش رایگان به سرمایه‌گذاران و فعالان حوزه صنایع‌دستی و گردشگری و میراث فرهنگی و اجرای مراسم نمادین انعقاد تفاهم‌نامه برگزاری دوره آموزشی حوزه صنایع‌دستی با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی اداره کل فنی و حرفه‌ای و مراکز مشاوره اشاره کرد.

یوسف شعبانی اظهار کرد: برنامه‌های دیگری همچون ارائه خدمات مشاوره رایگان به تعاونی‌ها و کارآفرینان، رونمایی پلتفرم فروش ویژه کسب‌وکارهای خرد و خانگی، بازدید از شهرک‌های صنعتی جهت تعامل و همکاری در بخش کارفرمایی جامعه هدف و برگزاری جلسه هم‌اندیشی و تقدیر از کارآفرینان همکار با آموزش و فنی حرفه‌ای و کارآفرینان مهارت آموخته برتر و چندین و چند برنامه‌ی دیگر در این هفته در استان همدان برگزار می‌شود.

۱۲۶ کارآفرین همدانی در جشنواره‌ها شرکت کرده‌ و تاکنون از ۶۹ نفر تقدیر شده و ۱۱نفر در سطح کشور حائز رتبه شده‌اند

وی بابیان اینکه از سال ۸۴ تاکنون ۱۴جشنواره کارآفرینان برتر در سطح ملی و استانی برگزارشده، گفت: از استان ۱۲۶ کارآفرین در این جشنواره‌ها شرکت کرده‌اند که تاکنون از ۶۹نفر تقدیر شده و ۱۱نفر در سطح کشور حائز رتبه شده‌اند.

یوسف شعبانی بابیان اینکه همدان دبیری کانون ملی کارآفرینان برتر رسمی کشور را بر عهده دارد، گفت: اداره کار نیز در کنار آن‌ها به توسعه کارآفرینی کمک می‌کند.

معاون امور اقتصادی استاندار همدان نیز حمایت خود برای توسعه کارآفرینی و فرهنگ کارآفرینی را اعلام کرد و گفت : فرهنگ کارآفرینی در استان همدان باید آموزش داده شود تا نسل جدید وارد فضای فکری کارآفرینی شوند.

سید مجتبی حسینی تأکید کرد: در آموزش‌ها باید نکته مهمی در نظر گرفته شود و آن این‌که در عصر کنونی یادگیری مهم نیست بلکه جایگزینی دانش اهمیت دارد بنابراین با توجه به اینکه پیش‌بینی‌شده در سال ۲۰۵۰ هرروز سرعت گسترش علم دو برابر می‌شود پس باید انعطاف در جایگزینی دانش ایجاد شود.

ایجاد پنج هزار و ۱۹۸ شغل توسط کارآفرینان در همدان| حمایت ها تقویت شود

رئیس کانون ملی کارآفرینان برتر رسمی هم در ارتباط مجازی با این جلسه گفت: در حال حاضر قسمت عمده اقتصاد ما به‌خصوص در اقتصاد کلان، اقتصاد دولتی است و تصمیمات در این بخش تأثیر بسزایی بر زندگی مردم و کسب‌وکارهای خرد دارد.

کانون‌های کارآفرینی باید تمام تلاش خود را در مسیر توسعه کارآفرینی و توسعه اقتصاد کارآفرینی و توانمندسازی و حمایت از کارآفرینان ایفا کنند

مجید سیاری ادامه داد: به همین خاطر کانون‌های کارآفرینی باید تمام تلاش خود را در مسیر توسعه کارآفرینی و توسعه اقتصاد کارآفرینی و توانمندسازی و حمایت از کارآفرینان ایفا کنند.

وی با تأکید بر اینکه باید توجه داشته باشیم که در این مسیر سخت، مطابق همان روحیه کارآفرینان، نیازمند حوصله و صبر و کارهای بنیادی و پرهیز از کارهای زودگذر هستیم، اظهار کرد: امیدواریم با تشکیل کانون کارآفرینان برتر ملی و حمایت‌ها در این قسمت از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال این وزارتخانه شاهد اتفاقات پر خیروبرکت برای جامعه کارآفرینی و مردم باشیم.

نایب‌رئیس دوم کانون ملی کارآفرینان برتر رسمی هم با تأکید بر اینکه شاخص‌های مرتبط با فرصت‌های کارآفرینی، اصلی‌ترین نمادهای توسعه‌یافتگی یک کشور به شمار می‌روند، گفت: کانون کارآفرینان برتر رسمی کشور به‌عنوان تنها نهاد کارآفرینی رسمی کشور، یکی از ظرفیت‌های ساختاریافته و قوی در حوزه کارآفرینی است که مأموریت دارد به‌عنوان هیئت اندیشه‌ورز و شبکه مشاورین کارآفرینی در ساختارهای اجرایی و تصمیم‌گیری کشور انجام‌وظیفه کند.

داوود ادیب بیان کرد: با توجه به گستردگی این کانون‌ها در تمامی استان‌ها این قشر می‌توانند نقش مهمی در توسعه پایدار مناطق شهری و روستایی کشور داشته باشند.

در راستای تقویت کارآفرینی و نوآفرینی و نواندیشی چاره‌ای جز تقویت کانون کارآفرینان نداریم و شاید این اقدام برای برتری و ارتقای جایگاه اقتصادی، اجتماعی و برون‌رفت از مشکلات امروز ایران مسیری موفق باشد

شمس علی هادی معلم، عضو هیئت‌مدیره کانون ملی کارآفرینان برتر نیز اظهار کرد: در راستای تقویت کارآفرینی و نوآفرینی و نواندیشی چاره‌ای جز تقویت کانون کارآفرینان نداریم و شاید این اقدام برای برتری و ارتقای جایگاه اقتصادی، اجتماعی و برون‌رفت از مشکلات امروز ایران مسیری موفق باشد.

شناسایی ۱۰۰ تشکل بخش خصوصی در همدان

عضو هیئت‌مدیره کانون ملی و دبیر کانون کارآفرینان برتر رسمی استان همدان هم با اشاره به فعالیت‌های کارآفرینان استان همدان گفت: در استان ۱۰۰تشکل بخش خصوصی وجود دارد که حدود ۳۰ مورد از آن‌ها فعالیت‌های فراوان دارند.

نصرت اله طاقتی احسن ادامه داد: یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که برای اجرای برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت استان نقش ایفا می‌کند بخش خصوصی است بنابراین زیست‌بوم اشتغال و کارآفرینی استان برای تثبیت و اجرا ابتدا باید نوشته و تصویب شود.

ایجاد پنج هزار و ۱۹۸ شغل توسط کارآفرینان در همدان| حمایت ها تقویت شود

وی با تأکید بر اینکه کانون کارآفرینان ملی قدمتی ۱۳ ساله دارد که دو هفته پیش مجوز اساسنامه آن به ثبت رسید، اظهار کرد: کانون کارآفرینان نقش واسط بین بخش دولتی و خصوصی را دارد تا آن‌ها را به یکدیگر نزدیک کرده و تعامل بیشتری برقرار کند.

۲۰۶ کارآفرین برای پنج هزار و ۱۹۸نفر شغل ایجاد کرده‌اند

دبیر کانون کارآفرینان کانون ملی کارآفرینان برتر رسمی گفت: در همدان ۲۰۶ کارآفرین وجود دارد که بالغ‌بر ۵۰نفر از آن‌ها فعال هستند و برای پنج هزار و ۱۹۸نفر شغل ایجاد کرده‌اند و بخش صنعت با سه هزار و ۵۵۴ شغل عمده آن را در برمی‌گیرد.

مؤمن علی خزائی نایب‌رئیس کانون کارآفرینان برتر رسمی استان همدان هم از برگزاری جلسات مشترک بین بخش خصوصی و دولتی ابراز رضایت کرد و گفت: ایجاد این فضاها سبب شده بخش خصوصی راحت‌تر مشکلات و فرصت‌های پیش رو را مطرح کرده و دولتی‌ها در جریان قرار بدهند.

حمیدرضا فروزان احسن بازرس کانون کارآفرینان برتر رسمی استان همدان هم گفت: استان همدان دارای ۴۰ برند فرش است که در حال احیای آن‌ها هستیم و تعدادی را نیز احیا کرده‌ایم اما باید از آن‌ها حمایت شود.

رئیس انجمن سیب‌زمینی‌کاران استان و کشور هم از ذخیره‌سازی احتیاطی سیب‌زمینی بعد از دو دهه تلاش خبر داد و گفت: این فضا برای ذخیره ۳۰هزار تن سیب‌زمینی در کشور مهیا شده که ۱۲هزار تن آن سهم همدان است

ذخیره‌سازی احتیاطی سیب‌زمینی به توزیع و صادرات کشور کمک می‌کند

خسرو طالبی رحیق افزود: ذخیره‌سازی احتیاطی سیب‌زمینی به توزیع و صادرات کشور کمک می‌کند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان نیز با تأکید بر اینکه هماهنگی خوبی بین مدیران و دستگاه‌های دولتی به وجود آمده، گفت: شرایط فعلی بستر خوبی است تا برنامه‌هایی برای توسعه کارآفرینی و فرهنگ آن در استان داشته باشیم و امیدواریم هماهنگی که بین مدیران وجود دارد در بین بخش‌های مختلف خصوصی نیز ایجاد شود.

احمد شانیان بابیان اینکه تا زمانی که آسیب‌ها و فرصت‌های کارآفرینی در استان را شناسایی نکنیم نمی‌توانیم امور را به‌درستی پیش ببریم، گفت: باید برای همدان زیست‌بوم کارآفرینی تهیه و تدوین کنیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی و صنایع‌دستی هم گفت: کانون کارآفرینان باید آرام‌آرام تقویت شود و برای اتصال بخش خصوصی با دولتی تلاش نکند وگرنه به هدف موردنظر نمی‌رسد.

معصوم علیزاده بابیان اینکه جنس کارآفرینی دولتی نیست، اظهار کرد: آموزش و برند سازی دو دستور کار مهم سازمان میراث فرهنگی است تا بتوانیم به توسعه کارآفرینی کمک کنیم.

کد خبر: ۲۵۵٬۲۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha