۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳
مبارزه جدی با گرانفروشی در ایلام/ نظارت ها در استان بیشتر شود
استاندار ایلام:

مبارزه جدی با گرانفروشی در ایلام/ نظارت ها در استان بیشتر شود

ایلام- استاندار ایلام با اشاره به اینکه مبارزه با گرانفروشی در اولویت کاری دستگاه های متولی قرار گیرد، گفت: باید نظارت ها توسط دستگاه های اجرایی مرتبط بیشتر شود.

به گزارش بازار، قاسم سلیمانی دشتکی ظهر دوشنبه در نشست شورای مبارزه با قاچاق کالا در استانداری ایلام اظهار کرد: باید در زمینه ورود تجار و انبارداران به این سامانه فرهنگسازی صورت گیرد و همه انبارهای استان در این سامانه وارد شده و ورودی و خروجی کالاهای خود را ثبت کنند در این صورت ما دیگر شاهد احتکار کالاها نخواهیم بود.

استاندار ایلام خواستار ورود و نظارت دقیق در حوزه لوازم خانگی در استان شد و ابراز کرد: با گرانفروشی ها باید با قدرت برخورد شود و دستگاههای مربوطه باید نظارت دقیق تری داشته باشند و در غیر این صورت ما از ورود دادستانی به این مقوله حمایت خواهیم کرد.

وی همچنین نقش صدا و سیما را در فرهنگ سازی برای مبارزه با قاچاق کالا بسیار مهم دانست و تصریح کرد: صدا و سیما همواره یارو یاور دولت در استان بوده است و اقدامات و برنامه های خوبی نیز در این زمینه از شبکه استانی پخش شده و ما اگر در حوزه فرهنگسازی قوی تر عمل کنیم کمتر نیاز به برخوردهای قهری خواهیم داشت.

سلیمانی دشتکی ضمن تاکید بر مبارزه جدی با گرانفروشی، گفت: برای مبارزه با گرانفروشی و افزایش قیمت کالاها باید نظارت ها در سازمان صمت، اصناف و تعزیرات بیشتر شده و بازرسین این نهادها وارد عمل شوند و اگر این دستگاه‌ها به وظایف خود عمل نکنند، دادستانی ورود خواهد کرد.

وی ادامه داد: قانون اختیارات کاملی به تعزیرات، سازمان صمت و بازرسین اصناف داده است و در چارچوب این اختیارات باید نظارت های دقیق تری بر بازار صورت گیرد.

رئیس شورای مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان با اشاره به وضعیت قاچاق دام در استان تصریح کرد: در استان مازاد تولید دام داریم، در این زمینه باید برنامه ای برای عرضه مازاد تولید دامداران ایجاد شود تا از قاچاق دام جلوگیری شود.

کد خبر: ۲۵٬۵۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha