۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷
شاهد اثرات توسعه روابط اقتصادی با افغانستان خواهیم بود
وزیر نیرو:

شاهد اثرات توسعه روابط اقتصادی با افغانستان خواهیم بود

اردکانیان، وزیر نیرو گفت: بعد از استقرار حکومت جدید کابل، امروز فرصتی ایجاد شد تا محورهای مهم اقتصادی را که در گذشته مطرح شده بود مرور کنیم.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، رضا اردکانیان بعد از دیدار و گفتگو با سرپرست وزارت خارجه جمهوری اسلامی افغانستان در جمع خبرنگاران افزود: دو نمایشگاه تخصصی برای عرضه ظرفیت خدمات مهندسی ایران یکی در کابل و دیگری در هرات در سال جاری برگزار خواهد شد همچنین برگزاری ششمین کمیسیون مشترک دو کشور در کابل است. وی ابراز امیدواری کرد: تا قبل از برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی سند همکاری دراز مدت دو کشور نهایی و امضا شود که در چارچوب کلی این سند طرح‌های متعددی در زمینه انرژی‌های تجدید پذیر و فسیلی تعریف شده است.

وزیر نیرو گفت: حدود ۲۰ طرح برقی بر اساس این سند اجرا خواهد شد و در زمینه محیط زیست هم در دو حوضه آبریز مشترک که به تعبیری زندگی در سرزمین مشترک است همکاری خوبی در دستگاه‌های مسئول وجود دارد و در حال انجام است و انجام تعهدات هیرمند و بحث‌هایی درباره هریر رود مورد توجه دو کشور است.

اردکانیان افزود: در اواخر پاییز قطعه سوم خاف هرات را افتتاح خواهیم کرد و این جلوه دیگری از سرعت دادن به طرح‌های اقتصادی مشترک دو کشور است.

سرپرست وزارت خارجه جمهوری اسلامی افغانستان نیز در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه امروز درباره طرح‌های متعددی که در ماه‌ها و سال‌های گذشته دو کشور روی آن بحث و تبادل نظر شد از جمله موضوعات تجارت و ترانزیت، انرژی و نیرو، مصونیت قضایی و سرمایه گذاری دو جانبه، مرور و تاکید شد.

محمد حنیف اتمر افزود:‌ در جلسه امروز طرح‌های مشخصی تدوین شد که به ۲۰ مورد آن اشاره شد و یقین دارم ۱۰ تا ۲۰ مورد دیگر را نیز می‌توانیم به آن اضافه کنیم.

وی گفت: مکانیزم خوبی در چارچوب سند همکاری، در زمینه همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور تعریف شده است.

سرپرست وزارت خارجه جمهوری اسلامی افغانستان تصریح کرد: امیدواریم در نشست‌های آینده هر دو کشور به اهداف بزرگ اقتصادی برسند.

کد خبر: ۲۵٬۵۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha