۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۵
۱۴.۵ تراوات ساعت برق صرف تولید فولاد برای دپو در انبارها شد
توانیر:

۱۴.۵ تراوات ساعت برق صرف تولید فولاد برای دپو در انبارها شد

شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) اعلام کرد: موجودی انبار کارخانه‌های فولاد کشور به دلیل نبود تقاضا، امسال با ۱۰۰ درصد افزایش به ۱۶.۱ میلیون تن رسید.

به گزارش بازار، شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) امروز یکشنبه، اعلام کرد: بر اساس اطلاعات وزارت صمت موجودی انبار کارخانه‌های فولاد کشور در ۱۴ ماه منتهی به شهریور ماه امسال ۱۰۰درصد رشد داشته و هم اکنون ۱۶.۱ میلیون تن فولاد به ارزش ۸ میلیارد دلار در انبار کارخانه‌ها خاک می‌خورد.

درحالی‌که صنعت برق کشور با ناترازی تولید و مصرف روبه‌روست و دوران اوج بار را به‌سختی پشت سر گذاشته ۱۴.۵ تراوات ساعت برق صرف تولید محصولی شد که به‌جای قرارگرفتن در چرخه فروش و ارزش‌افزایی، به دلیل نبود تقاضا راهی انبار می‌شود؛ این در حالی است که اگر برق مصرف شده صادر می‌شد، ۸۷ هزار میلیارد تومان درآمد ارزی برای کشور به همراه داشت.

صنایع فولادی بزرگ‌ترین مصرف‌کننده انرژی در کشور هستند و آمارهای تأمین برق تابستان نشان می‌دهد انرژی تأمین شده برای صنایع، امسال ۲۷ درصد رشد داشته است.

این در حالی است که انرژی تأمین شده برای مردم در تابستان امسال با اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف و فرهنگ‌سازی، نسبت به سال ۱۴۰۰ یک درصد کاهش‌یافته است؛ همچنین بیش از ۹۰ درصد برق اضافه تأمین شده در سال جاری نسبت به سال ۱۴۰۰ برای تولید بیشتر به مقصد صنایع هدایت شده است.

کد خبر: ۲۵۵٬۰۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha